Saturday, 28 June 2008

Kembali ke Shah Alam..

Duk semalam je kt kampung...ada gk org kata tak berbaloi...balik jauh duk jap jek..cewah..susah nk desribe keadaan ok...bukan cuti² Mesia...persoalan pertama nk bwk balik smula kete adik ipar, budak U kan nk msuk skolah dh ni...mak bapak x lepaskan anak dara drive sorang...so, abg yg sejati lah kene drivekan utk adiknya he he he...aku spt biasa la...co-pilot a.k.a AJK makanan...huahuah...driver lapo..singgah mkn..driver ngntok..suapkan makan hauhauhau!...AJK minyak+tol=adik ipar..tu pon subsidi FAMA..hehe...hubby aku AJK Kenderaan je lah..jd DRIVER..ekekkeke....

Oh ya..musim durian kan skang...mlm td dok kutip doyan kt dusun...org laki je lah..aku x brani..kang tesampok x psl jek..walopon aku rasa aku brani..tp tu lah..alaa klu aku nk ngekor pn mesti MIL aku x bg...sbb awal lg dia dh cite "ritu kak nida, bini abg pin p ikot laki dia p dusun, balik ja dok jeling² oghang haihhhh...pastuh teriak...panggil oghang nu ha ubat"...heee seram aku dah! ekekekeke...

So. mlm tu MIL aku berusaha wat PULUT SANTAN DURIAN..aku x smpat pn nk snap gmbo sbb aku syok tgk hubby ngn mak dia mkn punye laaaaaa laju cm racing je ank banak nih...adehs! aku mkn sikit durian tu pn dh buurrppps!!...tak kose dh nk mkn ngn pulut+santan..heheh...

OK..balik cite going back to Shah Alam..hehe....xde pe yg bes nk cite nih..hemmm...cuma sepanjang pejalanan..bau PEKASAM menyerbu dlm kete...asik spray wangi jek...ni sbb lupa la ptg semalam beli pekasam org krim..pastu dok buh dlm kete semalaman...aduhhh...adik ipar aku kata "bau cam kentut".. ...hahahha! nasib dia la dia dok blakang dkt ngn bonet kan hahaha!...gmbo klu tak lupa nt aku snap...dok tersimpan dlm fridge tuh ha...buh dlm kotak..buh kertas..adehhs..msih ada lg baunya..sib bek fridge tu aku punya..so, takdak la sapa nk bunyik...huhuhu...

Dh maju...packaging lagi...dulu men buh dlm plastik biasa je ikat buh getah..tmpt yg sama beli tepi jln ke Pdg Besar...mmg ikan fresh....

Kami lepak kt umah Long (macik hubby)...mmg meronggeng all out la..sbb Long g London, P.Long ngn adik kazen tu balik Penang...yg ada cuma kak Siti maid dorang...So, kami 4 org ni cm org telepas dr kurungan...lbh² lg kazen aku tu..katanya "dh dkt setahun tak kua mlm"..lahaiii siannye hang Ain!..pe lagik..menyerbu ke Up Town Shah Alam...heuheuheuhee....jln² coci mata kannn....hubby nmpak buku PYH...syyhhh...rahasia...so dia pn membelinya...utk tmbah ilmu katanya..ahaks!!

Ok...bis entry kali nih...

Kamus:
*teriak=nangis

Friday, 27 June 2008

Merentas ke Desa...

Dinihari ke awal pagi...kul 4 pg aku smpai Penang... Aduh saket segala pinggang balik la...tatau kali ni nape sakit banget..actly, dr seblum nek bas lg aku dh saket pinggang..adeh...mujur dlm bas tak krem pinggang aku ni...tp seb bek sepanjang jln tuh lena je tidonye ahaks...

Hubby dh tunggu kt Stesen Sg. Nibong...grrr..sejuk mencengkam...time ni la pale pk nk layan minuman panas...s
o singgah kt restoren macha..huhu...kt sini melambak...tp tu lah time ni...kene cari tak penuh je lah..almaklom laaa....Euro tgh melanda...tenampak kt Mc D...wah....cm nengok wayang kt skrin beso ngko..ehehe...

Balik umah sat rehat²...pas subuh kami besiap ngn acara MERENTAS DESA..ahaks! Plan
hubby aku yg sungguh beras bernas...moh la kita balik Perlis ngn public transport sempena menyahut seruan Pak Bedolah dgn motto Ubah Cara & Gaya Idop..huhu..dgn berbekalkan Beaked Sandwich..kami merentas desa dr Penang ke Perlis....

--INTI - butter+kentang+sosej+daun sup+lada hitam...inti asal daging...tp wat je apa yg ada dlm simpanan

--ROTI - gelek roti nipis²+bentukkan dlm acuan+buh inti

-- Buh INTI dlm ROTI+buh Cheese

-- Bakar..huu tgkkk tuuu...sedapnyeee Cheese dh cair tuh...

Selepas parking kt tempat rahsia x jauh dr Stesen Sg. Nibong, maklumlah kete comel tuh nk kene tggal 3 hari...so tmpt dirahsiakan kekekkeke....pastu kami merayau tanya teksi nk g ke Jeti...hemmm tunggu bas Rapid Penang x nmpak pon tayarnya..pondok bas dh rmai org dh...bajet kami RM10 jek..TP..teksi pkai bil =RM25, teksi sapu=RM20...teksi haram=RM15...aiyohh....dlm dok pk² samada nk tggu bas atau trpaksa korbankan duit (cam dh x jd nk jimat lak klu cmni)...ada sorang brader tu offer RM10 ke Jeti..."On the way..xpalah RM10..nk mik oghang kt Jeti nu"...alhamdulillahhhh....Allah permudahkan perjalanan kami...Nek la kami van buruk brader tuh...dia sebenarnya deal ngn tokei bas ekspress utk amik penumpang dr Jeti bwk ke Stesen bas...

Tb² jek aku rasa cm rancangn ala² Explorace/Amazing Race..berkelana..ekekkee...bwk beg sandang...hubby lak xde beg sandang...tpksa bwk beg slalu org bwk blik kg tu..seb x beso sgt...

Sampai Jeti ngn selamat...hat ni tak guna duit tambang....sbb kuo dr pulau...klu msuk wajib bayo tambang....Ist time gak duduk kt atas tempat penu
mpang tuh...selalu nek Feri duk tempat kete²...


-- JETI - time tunggu feri, org ngah pusu² bila tau feri dh smpai

-- FERI - ni la kt tmpt pnumpang atas..byk kusi...x rmai org kan sbb bkn time org g keje....

Sampai seberang Stesen Butterworth, kami trus hala k
e kaunter bas Transnasional utk ke Kangar...dlm sejam bru ade bas...so dok layan 'ngeteh & ngopi ais' dlu yer..hehe..sampai masa melayan mimpi smpai ke Kangar...smpai sana adik hubby amik smpai ke umah...seeeee...aturcara merentas desa yg cukup jimat kekeke...cuma terasa penat sket je lah...

So...meh kita kira adakah perjalanan merentas desa kami sebenarnya JIMAT atau TIDAK? Ni kira tambang je ye utk sehala...

Sg. Nibong ke Jeti = RM10
Jeti Feri ke Butterworth = FOC
Butterworth ke Kangar = RM10.40x2 orang = RM 20.80
TOTAL = RM30.80

Klu drive ngn kete? minyak+TOL...duh²..buleh bikin pusing loh!!


Thursday, 26 June 2008

Mari berkaroke...

video

Sumber : Org frwd emel

Nota kaki : layan je la beb...sore dia mmg sedap muhehehe....


Wednesday, 25 June 2008

Eksiden Kecilan...

Dup!...

Maaf bkn citer aku yg eksiden yer...tp eksiden dpn mata sndri...moto awek jatuh ngan awek skali la jtuhnya...bunyik dasat gak..

Citernye...

Sebelum tu aku nmpak awek ni pnskan enjin moto dia kt parking kwsn umh aku..smbil jln dengo la dia borak ngn geng moto dia cite psl minyk nek ke apa...bkn awek ganas yer..awek berbaju kurung menaiki moto..hehe

Pas aku siap bli kepap 3 bji=RM1....aku bjln menuju LRT...jln amat sibuk ok..ngn kete..ngn moto..ngn teksi amik turun pnumpang...seb bek bas² Rapid KL xsmpai lg...aku cam ter'aim' ngn 1 teksi ni dlmnye ada 2 org omputeh...pastu sorang akk tu tekejo² nk nek teksi tuh...biase la tgk gelagat org nk g keje..berebot seme nk cepat...tb² jek bunyik dasat...

Lewww....tgk awek tu dh teduduk..blakang dia teksi td...aku pasan omputeh tu bukak pintu tak tgk belakang time nk kua...skali ade moto lalu..tuh yg tebongkang jap awek bju kurung nek moto tuh..aduhh...sakitnyaaaa!!!!..Bederau darah jap nmpak....

Pastu tatau citenye...sbb aku dh smpai LRT...huhuhu!

Tuesday, 24 June 2008

Bunga Dip..

Rupa dh jd kelopak bunga
Ni..atas permintaan beberapa org kwn yg nk tgk hasil aku becite psl Bunga Dip tuh...seme ni dh selamat smpai Kluang..utk my cousin tunang sabtu nih....tema PINK + PUTIH...adeh megren dh aku tgk kaler PINK....
Rupa dh jd Bunga Dulang
Dlm 'pembinaan' ada lg bunga dip dulang+bunga pahar...*sapa² tingin nk aku memeriahkan hari bahagia korang...sila la tempah yer ahaks!*
Nota Kaki : Gambar kurang memuaskan guna HP jek ni..tgh survey Digicam nih ahaks! Tu la gatal p jual digicam lama sapa suh...

Monday, 23 June 2008

Kiciwa...

Fuhh...bru jek balik dr Kl Sentral...mengenangkan tiket x beli lg...menguatkn smangat jek g sana...

Hoohohooooo...patutla ri Jumaat lps tutup awal..sbbnya? meh baca dlu...

Sesampai je kt sana...aku org ke-3...
Ada mamat cina buta kt konter..pastu ada sorang akak...
Sempat melilau mata tgk keadaan tmpt tuh...
Erkkk...cm kene ribot topan jek...berselerak...cam nk mindah...

Bis urusan mamat cina buta tuh..
Turn akak tu plak...aku lak menempel la kt seblah akk tu tggu giliran..
Dh sesiap akak tuh mik tiket dia tanya budak konter tu..

"Ni kenapa..nak tutup ke?"
"Bkn nk tutup, mmg dh tutup pn..ni bukak kejap jek sbb org buta tu nk bli tiket td tggu kt pintu ni"
*gulp!..nasib baik aku dtg cepat*

Lepas akak tu cau...aku x puas ati..TUTUP? kejap ke lama? renovate ke..isk² kene tanya ni..papehal beli tiket dlu...pas settle...aku lak tanya...

"Tutup terus ke apa ni? pindah?"
"A'ah pindah tempat lain...kt Wangsa Maju...tp tak tau gk Trans ada ke tak kt sana"

Pulak..waduhhhhhhhh!!
Smbil balik opis...fikiran aku dh menerawang tah ke mana...pasni..nk beli tiket kene g puduraya gak...ohhhh...jauhnyaa...sesaknyaa ngn org kt pudu tu....ohhhh.....

*Dugaan sentiasa mengelilingi aku...Terima Kasih Tuhan...aku redha...

Ayat picisan lg...

Pg ni tejumpa kwn drp deparmnt lain kt lorong lif..dia menyapa dulu..biasalah aku ni klu jln menonong jek..dgn henbek+beg telekung+mkanan bekpes...nk jln cpt² smpai opis...

Dia : Beg² ni dr mana...jumpa abg?...
Aku : Eh takdelah ni beg telekung ni ha...
Dia : Eh tak balik jumpa abg?
Aku : Tak..takan tiap² minggu nk balik..parah aku weh...
Dia : TAK RINDU KE? *this is soalan SeNGaL*...Balik la selalu...klu cmtu bila lg nk 'menjadik'..

Aku? senyum je lah....malas nk layan...sib bek lif lelain klu x tinge ni nadah je lah...ni dh ke-...tah brapa tah...pn malas nk kira dgn ayat² picisan nih...org mmg takan faham apa yg aku/kita rasa...sbb mereka tak RASA dlm keadaan macam ni..sbb aku yakin DIA menjanjikan sesuatu yg TERBAIK utk aku/kami selepas ini...Amiinnnn....

Teman, klu kau bisa mendengar rintihan hati aku...kau takkan bisa mengeluarkan ayat² picisan itu...*tb² je aku jd puitis pg ni nape tah..kuang kuang kuang*

Friday, 20 June 2008

Bersama Yun Poco²...

Yep...perjanjian poco²...ekekeke... Ptg ni..plan mengejut olh Yun Poco²...nk jumpa kt KL Sentral... Sian dia menjak ebon dia eksiden...hah merasa dia nek bas semula ekekekeke... Takpe sesekali merasai nikmat cemana nek public transport occay...
Plan asal, nk kuo weeknd g Midvalley..mkn Big Apple=BA.... Tp malang tak bebau kan...bajet dh larik...hehehe.. Takpe Yun...next time kita pulun BA...

Itulah dh disebabkan sehala jln dia balik keje...aku pn bkn jauh benar nk g KL Sentral tuh...so jumpa je lah kt situ...nt kuo weeknd kuo duit lg kan hehehe...


Agenda utama= Yun nk bg smula dokumen yg aku pos ritu utk di sahkan..slip Muet ku itew..huhu...TERIMA KASIH ye Yun...muah!
Agenda kedua = cari tiket lah kt konter satu²nya milik Transnasional kt KL Sentral tu...hmmm...belum lg 6.30 ptg....konter dh tutup!!! iskkk...rasa nk bako je konter tuh ahaks!! sepatutnya tutup pukul 7 tau!

*dh smpaikan salam + tima kaseh tu kt abg...he he he..dia kata "amboih mkn tak ingt org"...then ucapan kt dia "nanti ayang claim balik kfc tuh"...ekekekeke....

Thursday, 19 June 2008

Pusing....

Hujan kt luar...bessnya klu dpt tido ni...

Pusing...Pening...Melayang..Berat je pale nih...

Nape eh...tak cukup khasiat ke?
Sarapan dah...mkn tghri biskut+roti...sempena jimat poket kan...

Serious!
Selepas kes minyak naik harituh...mcm org bercatu aku mkn...
Sebungkus nasi/mee aku divide dua...
Sebungkus boleh mkn 2x...
Terkejut dgn pengolahan harga olh peniaga kt tmtp aku..
- Sebungkus Nasi Goreng bodoe pn dh = RM4
- Setapau Bubur tawar+telo rebus+campuran kentang+tempe = RM4

Satu hari, aku teringin dgn sebekas Mihun Goreng Macik stall = RM1.50..byk cam 2 pinggan...
Bermula drp saat itu lah, aku pandai mendividekan mkanan spy boleh mkn 2x...
Itu lah harga pengorbanan rakyat cam aku sempena "ubah cara dan gaya hidup oleh Bedolah"
Terima kasih...aku sudah mula makna bersyukur...kuh3....

"Eh...yg kau ni sibuk² psl minyak naik, rega naik tu kenapa? Kau bkn ada kete moto pn cam aku ni"

Errrrkkkkkk.....salah satu dialog picisan yg di tujukan utk aku hari ni....

Ha kan betul gak..aku takde kete moto kan....leh la enjoy katak kan...HALLO....mungkin minyak aku x guna TAPI hat harga naik tuh? ko hengat minyak naik harga brg²+perkhidmatan tak naik ke apa...otak letak mana? *dlm hati je ni*

Teman, mungkin korang tak perasan...tgk aku bersuka ria sbb aku takde kenderaan...tp tak terfikir kah korang...aku ni dlm sebulan brapa kali bersedekah kt tmbang tiket pergi balik semata² berjumpa dgn orang yg aku SAYANG ha? Pikirin sih!....Belum lg klu cuti skolah...belah kuarga sendri ada mjlis kawen, belah mertua ada mjlis kawen...semua tu guna daun eh?...yennaa...Pikirinnnnn...jgn ckp sesuka hati je eh...

Tb² aku rasa makin pening + pusing.....adehhhhhhhhhhs!

Pagi td:
1) BANK
Alhamdulillah aku dh setelkan yuran U...bkn drp pertolongan KWSP mangkuk tingkt tu...tp hasil simpanan emergency kami berdua...hy itu shj harta yg kami ada...Terima Kasih Sayang...beri kepercayaan kpd isterimu...pasni kita pulun menyimpan lagi....

2) PEJ. POS
Pos anak tudung kerawang masa kawen dlu dh terjual.....

3) HR
Amik Kad Rawatan utk hubby aku.."so, sayang pasni g klinik FOC k"..hehehe...

*Moga semuanya ada hikmat disebaliknya

Tips Rancang Perbelanjaan

Sumber : Istimewa2u

1. Senaraikan Barang yang hendak di beli
Bagi mengelakkan anda terbeli barangan yang tidak sepatutnya dan melampaui target, sebaiknya senaraikan segala barangan yang di perlukan sebelum anda keluar membeli.


2. Pastikan Barangan yang dibeli mempunyai harga yang berpatutan

Lakukan perbandingan harga bagi setiap barangan bagi mengelakkan anda tertipu dengan harga yang tinggi. Kujungi beberapa kedai untuk membandingkan harga barangan. Sekiranya anda mengunjungi gerai-gerai kecil yang tidak mempamerkan harga. Inilah masanya untuk menguji kemahiran tawar-menawar anda.


3. Jangan membawa Wang yang jauh berlebihan
Lakukan anggaran harga keperluan yang di senaraikan terlebih dahulu bagi mengelakkan anda membawa wang yang jauh berlebihan. Sekiranya ini terjadi. Anda mungkin akan mengeluarkan perbelanjaan melebihi yang sepatutnya.

4. Elakkan membawa ramai ahli keluarga
Bagi mengelakkan pembelian anda yang terkeluar daripada senarai. Elakkan daripada membawa lebih ramai ahli keluarga. Ini kerana, apabila semakin ramai pembeli, bertambahlah pembelian anda.


5. Jangan mudah Terpedaya
Pusat membeli-belah sering menganjurkan perlbagai juala promosi. Jualan murah dan potongan harga. ini boleh mendorong anda untuk berbelanja tanpa berfikir panjang. Usah terpedaya dengan apa yang di tawarkan di hadapan mata anda. Juala murah tidak bermakna anda perlu memborong segala kemahuan anda.

6. Gunakan wang tunai
Dalam berbelanja. anda disarankan agar menggunakan wang tunai. Dengan menggunakan wang tunai, anda dapat menganggarkan perbelanjaan yang telah di keluarkan, elakkan pengunaaan kad kredit supaya perbelanjaan dapat di hadkan.

7. Jangan membeli semasa lapar
Keadaan lapar mendorong kita membeli lebih daripada yang di senaraikan. Oleh itu, pastikan semasa anda keluar membeli belah perut anda terisi.


8. Lakukan pembelian keperluan secara sekali gus
Jangan lakukan pembelian secara sedikit-sedikit bagi mengelakkan anda ke kedai selalu. Semakin kerap anda berkunjung ke kedai, anda semakin meningkatkan pembelian anda

9. Beli keperlukan secukupnya
Pembelian secara berlebihan akan mengundang kepada pembaziran. Beli keperluan harian seperti makanan secukupnya agar dapat mengenal pasti perbelanjaan harian anda dengan sebaiknya.

*ubahlah cara dan gaya idup anda ...hikhikhikss....

Tuesday, 17 June 2008

Hati...yg berkata-kata


Hati...

Nah, ambil la benda ni.
Apa ni?
Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm..kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku. Kau lebih dari seorang kawan.
Terima kasih.....Ianya bererti.
Aku terlalu menghargainya.
Oh ye ke...tapi maaf.
Untuk apa?
Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya. Cuma sebahagian saja...

Maksud kau?
Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya.
Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.

Mungkin aku takut, hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya. Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebagainya. Hati ini penuh mistik, ada keajaiban yang tersendiri.

Mistik? Kelakar bunyinya...
Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya. Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau. REntak perasaan orang yang aku beri. Jika dia betul-betul ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar. Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan malap. Mungkin akan terus mati untuknya.

Ianya bukan satu benda yang percuma. Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja. Insan yang istimewa. Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?
Ya, kau yang terpilih.
Hati ini sering bertukar-tukar mengikut perasaan orang yang diberikan. Ianya terlalu sensitif. Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku.
"Musuh", mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini. Ianya tak berubah-rubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi pada orang yang istimewa.

Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja. Ada orang yang tidak pernah memulangkannya, walaupun aku hanya pinjamkan sekejap. Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan. Ada yang sudi berikan sebahagian hatinya pula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu mistik!

Cuma satu saja yang kau tak mengerti. Sekali hati itu terluka, kadangkala sukar nak mengubatinya. Adakalanya mengambil masa yang lama untuk itu. Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini, mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika...sehingga hatinya pulih seperti sediakala.

Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka. Ianya lahir atas satu kepercayaan. Dari situ, wujudlah kasih sayang. Jika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk hati itu indah kembali ...

Durian berSosej....


Sebenarnya ni citer weekend lepas...klu dh nmpak gmbo kt atas tu bak saujana mata memandang...hamparan bendang..aku balik perlis la tuh...klu balik joho sah² nmpak pokok getah ngn kelapa sawit je ekekke...gmbo mmg kabur ek...sbb tu sesudah subuh...kabus...matahari nk muncul pn segan silu...snap gmabo dr bilik je nih..nk kuo sejukkk banget...biasalah pg² dikelilingi bendang mmg sejuk....Subhanallah....Pencipta sekelian alam...sejuk je ati tgk keindahan alam....actly, lalang dlm bendang je tuh..bkn padi..bkn musim lg..hehehe.... Mesti kowang tetanya kan pesal tajuk cmtuh..hehe..ni adek ipar aku la nih....sesuka ati dia je bg nama kt roti comey aku wat nih..hehe...
durian bersosej = mini bun sosej
1st time cuba wat roti, alhamdulillah menjadik...walopon kureng kembang..sbb aku dh tggalkan sehari g keje...uli pg, ptg bru bakar...ni utk bekalan sepanjang pejalanan...hehe..ada baki tu sempat la adik ipar aku rasa...aku buh dlm plastik je...so berwapkan...kaler pn kuning je tak oren cm roti selalu tu...rupa lak gebu² + montok + kaler kuning dh serupa cm durian...mula² dia ingt durian tp ada sosej...plak tu aku cilok sos peket Mc D...pastu dia pk Mc D ada ke wat bun cmni keh²..sengal sungguh la.....nek gelak dia bla tau tu roti...keh²...tak kisah la janji roti aku ni abis...hehe...

Hemm...ada bbrapa plan, tp x menjadik...ingt seblom balik perlis nk g manjung ada pojek mega kt sana...tp cm x sempat...takpe..lum rezki lg...hubby dh tanya mber...dorang kata jauh dr penang...dkt 7 jam..tah lah...so cam x sempat je nk pusing balik ke perlis..smpai lewat malam..hoo penattt woo...so, sapa org perak..leh bg info tak?

Haaaa...plan nk merayau kt padang besar pn tegendala...nak cari ikan pekasam..ada beberapa org yg kirim...ptg tu Tok nk wat kenduri lak...takan nk lesap merayau kan....hohohoh...jd caterer la aku ngn adik ipar aku nih..dh dedua bendera jepun mana leh baca Yassin ekekkeke....alah kenduri biasa² je..MIL ckp..kenduri tuk arwah² yg dh xde...pastu sempena aku balik nih...*heheh terasa lak aku sbb dh lama x balik ekekekee..lgpun hubby ngn adik ipar aku ni mmg kesayangan Tok..so aku numpang kasih syg depa sket ekekekeke lg*..menu Laksa jek..spupu yg wat...mmg sedap...Laksa kuah asam ngn Laksa kuah lemak...disebabkan dh biasa ngn kuah asam...aku bantai la kuah lemak...Mabelessssss!! sedap weh...naik kalori aku ni keh²...sori gmbo xde..sbb caterer dh lapa ok..x ingt dh nk mik gmba...huehueheu....

Soknya sebelum balik...p Nat = pasar tani/pasar pagi...sbb nk cari pekasam...3 Nat kami pegi..tp xde..lahai...eh ada...tp cm tak semenggah je ikan pekasamnya...so tak jadi...pd kwn² ku yg kirim..mahap la yer...takde rezki kowang...pasni balik aku carik lg yer....*muah*

*syukurnya bila pikir smula..aku ada 2 buah kg yg berlainan budaya...bosan balik sana, leh balik sini lak hehehe...

Monday, 16 June 2008

Genap 6 bulan...



Alhamdulillah diam tak diam dh 6 bulan usia perkahwinan kami...ngeh...
msih honeymoon lg kan...
mmg pn...lelagik la kitorang ni PJJ...
stp kali jumpa adalah honeymoon kami occay!..
Setiap Mlm adalah Mlm Pertama..kuang kuang kuang...
*statement maut tuh*
ahak!

FYI, kami msh lagi bedua...
msih belum ada rezki..
takpe kami redha...
kami bersyukur...
byk gk faktor² skang ni yg msh blum memungkin kami bertiga..
tetapi klu dh REZEKI daripada-Nya...ALHAMDULILLAH....
Allah Maha Mengetahui kehidupan kami seterusnya kan...
Amiiiiinnnnnnnnnn.....

Kpd mereka yg bersusah payah bertanya+*memperli*,
TERIMA KASIH, kami tahu anda sayangkan kami...*sbb tu sibuk² je tanya...keh3*
Jgn asik sibuk tanya+*memperli*....doa²kan lah kami sekali di setiap solat kalian...moga kalian dan kami diberkati rahmah dan mawaddah....amiinnnnn

gambar atas tu sekadar gambar hiasan..eheks!

Monday, 9 June 2008

Bad Day...

Disebabkan hati yg walang...aku guna la tulisan berekor nih...

Tepat kol 12 tghri...bos aku hulur satu surat...dia amik dr front desk..aku tgk² surat tuh dr kwsp..."surat psl pe lak ni cm pelik je"..ye lah seblum ni aku apply nk kuo duit x de lak dpt surat gini...actly, bln lepas aku apply utk keluarkan duit dlm akaun II utk pengeluaran pendidikan...msuk ni dh kali ke-2...aku apply dulu tu pun sbb 'ah long gomen' dh abis bg duit kt aku..stop bayar thn 2006....thn 2007 aku ade apply buat pertama kali....

Kali ni thn 2008 sangkut lak dgn alasan :

AHLI TELAH MENDAPAT BIASISWA/PINJAMAN PTPTN

Mangkuk tepen kan...bermcm² mangkok lah...

Nk keluarkan duit sendri pon mcm² birokrasi...ape kwsp nk rolling ke duit aku tuh..(klu juta² xpe lah gak)....dulu 1st time aku apply...mcm² kisahnya....berbulan aku tunggu...disebabkan kwsp nk tukar sistem...permohonan aku kene HOLD!...cek aku x smpai²...telefon sana sini kata dh pos...suh dtg amik...aku tanye surat kt mana...men pas baton kt HQ..pas baton kt PJ..last² aku gk menapak tanya sendri g menyusur kt PJ...sbb tu yg pling dkt ngn umh aku...skali xde kt situ..kene lak menapak ke Jln Raja Laut...time tu aku dh tak tau nk fikir ape tah...sbb aku rugi 1 semester sbb terpaksa extend pengajian sbb masalah mcam ni, aku terlepas nk register sem baru!!...sedih kan ada rakyat malaysia cam aku...huehuehe....pasrah? redha?...hemmmphhhh....

aku mmg berhati walang skang ni....org mcm aku ni selalu _________!!

*aku rasa bln ni mcm² yg terjadi...ALLAH nk uji aku lagikah?....aku hy insan kerdil...hy pdMU aku bermunajat....

Saturday, 7 June 2008

Kenduri Kawen Kazen...

Hari ni mjlis kawen kazen a.k.a ank pacik adik bapak a.k.a anak sulung drp isteri ke-2...ngeh²



Masa tunang 18.02.2007

Majlis berjalan ngn ok² saja...sbb kesian...time tu la ujan turun...ujan romatik...yg mmg diandaikan takkan berenti...sidap tido panten mlm nt...sojuk..keh3
Ada sikit gambar²nya...bersilat berkompang pn kt beranda rumah je...cam biasa ada acara BUKAK KIPAS & TOL...pasni kompem rega Hantaran pon naik ekekekkeke

Merayau lg...

Hah..ni perayauan <-*cekgu BM ada ke istilah ni dlm DBP..muhahaha*..perayauan gila² remaja kata hubby aku...walopon aku bkn remaja dh ekekeke...tp kenangkan sekongkol ngn kazen² hubby yg 'tgh naik' ni...aku rasa cm remaja gk lah...wakaka...g ke Shah Alam ritu..spt biasa melepak kt umh M.Long..M.Long dh tido sbb bru smpai dr London...

Pening ok...kepala 5 org..msing² ada agenda sndrik...sorang nk g PAS (Plaza Alam Sentral), sorang nk g PKNS, sorang nk g Tesco, aku nk g Bagus Bakeri..wakaka...yg adik ipar aku driver...dia ngikut je lah..nk wat cane ekekeke...budak² skolah xde duit dok dendiam hehee...huuu rmainya umat...idup smula Shah Alam..dak² UiTM dh kembali nk ke skolah esoknya hehehe...hemmm agenda g Bagus dh ptg banget dh..layankan je budak² tu dlu nk g window shopping...sib bek tak tutup lg tmpt tuh...ade la borong sket²..andaikan saya budak baru belajar nk buat kueh/kek..kih²...

Oh ye...korang pecaya pd mimpi?....ermmm...aku? nk pecaya sgt pn tidak lah...tp ada gk tegugat sket...yg pnting jgn tegugat iman ok...pg tuh..bapak aku tepon tanya aku OK ke tak...sbb dia kata dia mimpi byk kli mende yg sama...risokan aku...gegege....dan tu gak aku sms hubby..."jum kita balik joho weeknd ni"...huhu...hubby OK saje...takpelah walopn tpaksa batalkan plan asal...asalkan aku dpt balik tgk org tua....selagi MEREKA masih ada...huwahhh rindu bangetttt sihhhh!!


Friday, 6 June 2008

Balik JB....

Kuo opis awal 4.15 ptg, sbb bas kul 5.30 ptg..dgn harapan cpt la smpai....Errmmm tak gk smpai cptnya...otw tuh jem gile la plaks....area sempadan melaka-joho...dkt 40 min sengguk²..semut pn lg cpt...nmpk tow truck..tp tak gk smpai² kt tmpt jangkaan eksiden...skali smpai...lori kecik langgar belakang lori tangki minyak...grrr...

Smpai JB pn dh kol 11...lepak kt konter tiket...(Abg keje situ)..dia pn takleh balik sbb tggu bas dr KL x smpai lg..sbb jem eksiden tu td la...rmai lg org kt stesen bas Larkin tuh..tp biaselah ramai ngn org obersi..uhhhh!!!

Gedebak gedebuk kol 1 gk smpai umah...adehssss!! Pas solat jamak trusss tiduuurrrr...besok nk mkn nasi minyak lak hehehehehehh!!

Tinta CheDet..

Harga Minyak

Harga minyak mentah naik sebanyak 400 peratus sejak tiga tahun lepas. Lambat laun harga barangan juga akan alami kenaikan. Di negara-negara lain harga petrol sudahpun naik. Di United Kingdom satu liter petrol dijual pada kadar lebih satu pound sterling atau lebih kurang RM7. Di Amerika Syarikat harganya lebih kurang RM5.

Petunjuk bahawa harga minyak di negara-negara jiran mengalami kenaikan ialah bagaimana kenderaan Thai dan juga Singapura berpusu-pusu mengisi minyak di Malaysia.

Kerajaan umumkan kenaikan petrol sebanyak 78 sen ke RM2.70, kenaikan melebihi 40 peratus.

Saya mungkin tersilap, tetapi ternampak kekurangan jumlah kenderaan di jalanraya hari ini. Tetapi kesannya bukanlah terhad kepada itu sahaja. Barangan pengguna, perkhidmatan dan barangan mewah akan mengalami peningkatan harga.

Kos sara hidup sudah tentu meningkat. Dilihat daripada sudut lain akan tercetus inflasi dan taraf kehidupan akan menurun.

Memanglah kenaikan harga petrol di sini jauh lebih rendah daripada di United Kingdom, mahupun Amerika Syarikat. Tetapi pendapatan per kapita kita adalah lebih kurang satu pertiga mereka. Berasas kepada kuasa membeli kita kenaikan harga adalah lebih tinggi dari UK atau Amerika Syarikat.

Kenaikan ini menyakitkan, tetapi sakitnya lebih dirasai bukan kerana kenaikan dari segi peratusan adalah lebih tinggi daripada negara-negara maju, tetapi kerana cara kenaikan tersebut dibuat.

Beberapa hari lepas Kerajaan putuskan untuk haramkan penjualan minyak kepada kenderaan milik asing. Tunggang. Sekarang kenderaan asing dibenar membeli semula. Terbalik!

Mengetahui yang ianya akan menaikkan harga minyak dalam beberapa hari dan orang asing akan dibenar membeli, kenapa Kerajaan tidak menunggu sahaja daripada keluaran arahan larangan dan kemudian benarkan semula.

Namun begitu apakah yang Kerajaan boleh lakukan untuk meringankan beban kepada rakyat hasil daripada kenaikan harga petrol.

Pertamanya, Kerajaan tidak patut mengapungkan Ringgit. Kadar apungan menyebabkan ketidak-tentuan nilai Ringgit dan kita tidak akan meraih apa-apa keuntungan daripada kekuatan Ringgit. Sudah tentu rakyat tidak menikmati peningkatan kuasa membeli walaupun terdapat peningkatan nilai Ringgit dari segi tukaran dengan Dollar Amerika.

Sebenarnya Ringgit mengalami peningkatan lebih kurang 80 sen (daripada RM3.80 ke RM3.08 pada 1 US Dollar) satu US Dollar, melebihi 20 peratus. Jika Kerajaan teruskan sistem tambatan kadar dan menaikkan nilai Ringgit pada kadar 10 peratus pada satu masa, kos import, dalam Ringgit boleh dipantau dan dikurangkan sebanyak 10 peratus. Pada kadar kenaikan 20 peratus, kos import patutnya turun 20 peratus. Tetapi kita tahu harga barangan import dan perkhidmatan tidak kurang. Ini bermakna kita bayar 20 peratus lebih tinggi untuk import termasuk bagi bahan mentah dan komponen untuk industri

Oleh sebab harga minyak disebut dalam Dollar Amerika, kenaikan harga minyak dalam Dollar sepatutnya dikurangkan sebanyak 20 pertaus dalam Ringgit Malaysia.

Tetapi Kerajaan hendak turut Tabung Kewangan Antarabangsa dan Bank Dunia dan telah putuskan untuk mengapung Ringgit. Akibatnya kekuatan Ringgit hanya meningkatkan kos export tanpa memberi sebarang keuntungan kepada rakyat menerusi kekurangan kos import.

Ini bukanlah kecerdikan selepas sesuatu itu terjadi. Saya telah beritahu seorang Menteri Kerajaan supaya Ringgit tidak diapungkan tiga tahun lalu. Memanglah saya bukan pakar dan saya hanya tahu serba sedikit tentang rejim kewangan antarabangsa.

Saya percaya umum terpaksa menerima kenaikan harga petrol. Tetapi apa yang menimbulkan kemarahan ialah jumlah kenaikan serta keadaan tergesa-gesa. Perdana Menteri sebelum ini seolah-olah mencadangkan kenaikan hanya pada bulan Ogos, tetapi ianya datang dua bulan lebih awal, sejurus selepas pengharaman penjualan kepada orang asing.

Jika kenaikan berperingkat, rakyat tidak akan terlalu terasa. Tetapi ini bermakna Kerajaan perlu terus beri subsidi walaupun tahapnya akan menurun.

Mampukah Kerajaan terus beri subsidi? Saya “penasihat” Petronas tetapi saya tahu sedikit sahaja berkenaannya dan tidak lebih daripada apa yang dilaporkan dalam akaunnya yang diumumkan. Apa yang saya tahu mungkin tidak begitu tepat tetapi cukup untuk saya membuat beberapa penilaian.

Malaysia mengeluar lebih kurang 650,000 tong minyak sehari. Kita guna 400,000 tong dan selebihnya 250,000 tong di export.

Tiga tahun lalu minyak mentah dijual pada kadar USD30 satu tong. Hari ini ianya USD130 – kenaikan sebanyak USD100. Hampir tiada peningkatan di dalam kos pengeluaran oleh itu lebihan USD100 boleh dianggap untung bersih.

250,000 tong yang dieksport sepatutnya memberi kita pulangan 250,000 x 100 x 365 x 3 = RM27,375,000,000 (Dua puluh tujuh bilion Ringgit).

Tetapi Petronas untung lebih RM70 billion, yang kesemuanya milik Kerajaan.

Kerajaan ini melimpah dengan wang.

Selain minyak, harga minyak sawit, getah dan timah juga meningkat lebih kurang 400 peratus. Keuntungan syarikat perladangan dan bank-bank juga mencecah sehingga RM3 billion tiap satu. Cukai yang dibayar juga sudah tentu mengalami peningkatan yang tinggi.

Saya percaya jika subsidi dikekalkan dan dikurangkan secara berperingkat ianya tidak akan mengekang kewangan Kerajaan.

Di dalam jangka masa terdekat cara untuk mengurangkan pembaziran dan menaikkan pendapatan mestilah diperkenal. Kita mungkin tidak dapat menetapkan gaji minima, tetapi sudah tentu kita boleh meningkatkan sedikit jumlah gaji minima.

Sebenarnya pendapatan kita tinggi berbanding sesetengah jiran kita. Pelabur yang datang ke sini tertarik bukan dengan harga buruh murah, tetapi faktor-faktor lain termasuk sikap dan pendekatan Kerajaan tehadap komuniti perniaga terutamanya pelabur.

Daripada apa yang saya dengar, sikap mesra peniaga amat berkurangan pada Kerajaan sekarang hinggakan orang Malaysia juga melabur di luar negara. Terdapat cakap-cakap berkenaan hubungan politik mempengaruhi keputusan. Secara amnya ahli politik Kerajaan dikatakan sombong.

Malaysia tidak punyai cukup tenaga kerja. Industri yang memerlukan tenaga pekerja yang ramai tidak menguntungkan Malaysia. Pekerja asing menghantar jumlah wang yang besar ke negara asal mereka.

Polisi industri mestilah bertukar agar teknologi tinggi dapat dipromosikan untuk memberi rakyat Malaysia lebihan pendapatan bagi menampung kos sara hidup yang meningkat.

Dunia sedang menghadapi kecelaruan ekonomi akibat penurunan nilai Dollar Amerika, krisis pinjaman sub-prima, kenaikan harga minyak dan bahan mentah, kekurangan makanan dan akiviti tamak “hedge funds” yang berterusan. Kemungkinan berlakunya resesi ekonomi Amerika Syarikat adalah benar. Sebenarnya Amerika Syarikat sedang mengalami kelembapan ekonomi. Ekonomi dunia akan turut ditarik turun.

Malaysia juga akan terjejas kesan daripada semua masalah ini. Saya tertanya adakah Kerajaan bersedia untuk menghadapi semua ini.

Kita tidak boleh lari daripada akibat negatif tetapi mestilah ada cara untuk mengatasinya agar beban yang terpaksa ditanggung rakyat dapat dikurangkan. Saya harap yang Kerajaan tidak akan melepaskan sahaja segala masalah ini kepada rakyat seperti ynag digambarkan cadangan untuk menilai harga minyak setiap bulan.

Sumber : Chedet
Sila baca KOMEN² pengguna blog

Warkah utk PM DOLah...

Sesapa rasa BERANI nk komen sila ke WARKAH UTK PM DOLah
Dpt dr emel forward je nih..

*****************************************************************************************
Sotkabor pg nih....
-> Pengusaha bas sekolah umum caj tambahan RM50 sebulan mulai Isnin

-> Bernas turun harga beras, gula melonjak 20 sen sekilo

Semalam singgah kedai runcit India, dengarlah dorang ckp² ngn customer.."ESOK BRG MUSTI NAIK DLM INI KEDAI"..aiyoooyooo!!

RIntihan rakyat hati kerdil cam aku...pasni seme tambang naik...bas, teksi, lrt, jet, bot...hauhua..sian aku yg idup lom stabil yg masa byk ats jln...

Ptg ni balik kg nek bas...kompem temenung aku dlm bas smpai JB..ahaks!!

*semakin lama..semakin byk dugaan aku perlu hadapi..^_^

Thursday, 5 June 2008

Isu MiNYaK!

Potong Jari! Seminggu dua..mgkin sbulan dua..Minyak adalah isu hangat!!! Pasni sambung lak isu KENAIKAN BRG²...INFLASI..bla²...grrrrrrr....balik² ngn ayat :

1) Wlu apapun ngra kita msh lg terendah berbanding ngara lain"....apsal nk compare ngn Sing...duit dorang brapa tinggi jauh beza ngn Mesia...ampeh!..kompem stesyen minyak havoc kan mlm td...ngn acara rebut² tong minyak..siap gadoh² lg..aiyo...
2) Rakyat diminta mengubah cara idup...grrr..rakyat pertengahan mst berusaha nk upgrade idup mereka...sape yg patut ubah sebenanye...yg dok duk tinggi² melangit tuh...yg xtau reti susah..asik nunggu elaun jek..dr duit sape..rakyat ni lah...
3) Arghh..malas la nk ulas...wat pening pale jek....

Actly, hubby ku cite ptg before kol 6 dia kuo tuang minyk utk motor..tu pn mak dia tepon btau..mana tah MIL aku dpt info ekeke...dia pon x caya sbb katanye kan dlm bln 8...dh tu cm x logik la kan nk bwk dua kenderaan skaligus...pastu time org blik keje..sah2 dlm biter kate nek..pas mgrib dia kuo bwk kete lak...duhai..kol 12 bru smpai umh...jem 1 penang!

Pg ni :
Aku singgah kedai nk top up, smpai kt cashier ade sorang pacik tu mintak berus gigi Oral B...

cahsier : RM2.90 pacik (smbil scan rega)
pokcik : hah...murahnya...knpa murah? kt tmpt lain mahal tau!
cashier : tu la harganya pacik tak silap dh siap scan dh ni.
pokcik : ha takpe lah...pelik lah kenapa murah sgt...x penah beli murah camni...carik kedai lain lah....
aku : sengeh je lahhh dlm ati.....

hohohohohohooo...di saat genting isu minyak nek...lain lak jd senario kt atas...emmmm...nk brg mahal ek? ooo mybe anak² dia dh manjakan beli brg² mahal kot....hehehehhhhh!! Oh Pokcik!..klu gitu tak merasa beban lah ngn kenaikan rega minyak..pasni brg² yekkk..uhuuu kayonyerr pociiikkk!!

eh kawan, aku bru jek bli tapau utk lunch tghri ni td...ikan pindang sekor+nasik sesenduk pn x smpai+begedel = RM5.00!! phewwww...marilah kita berpuasa sunat pasni...sesapa lom ganti pose tu saat ni lah masanya sudah tibaaaaaa....

*aku baru je berkira² dlm poket sempit ni nk smbar myvito..uhuks!!

Wednesday, 4 June 2008

Projek bermula....

Start dah gentel2 dawai nk buat bunga Dip...utk mjlis tunang cousin...smbil tuh wat sample utk jual kt sape² nk tempah...hehe..Insya'allah klu ada rezki tak kemana...asalkan usaha...caiyukk!!!...

Mlm td lenanya tido..tp dlm pd tuh..aku mimpi GiGi..sakit+cabut...huhuhu!!...

*Moga dijauhkan aku dan keluarga drp gangguan syaitan....

Tuesday, 3 June 2008

Pencarian berakhir...

Lagik...tajuk yg poyos...eekekkeke...

Harini ngn langkah semangat aku p opis setelah jarum jam melepasi 0830 pg hehehe...ala² bos besa gtuw...smpai jek opis..lorrr....senyap sepi sunyi gile baboon...lor..bru aku ingt minggu ni cuti skolah..so mak bapak pon becuti skali...dlm hati "lg senang menjlnkan misi"..hehehe!

Ist, call En. H set dating kt mana...kene g Wisma Bernama...pale ni lak berputar sgala mcm public transpot nk menyampaikan ke sana...hoho...nek Put
ra nk turun M.Jamek malas la plak bejln kt bwh trowong tuh nk menyampaikan Star Titiwangsa...ingt nk turun kt Putra Kg. Baru je..tp nt susah lak dpt cab...chat ngn yun, si budak poco² ini tlh memberikan idea suh nek Monorail!Masya'allah aku x teringat lngsung psl onorail muheheh...timakseh cik yun poco²!! lebiu...

Tepat kol 1000 pg, aku g la nulis kt buku kuo tuh ngn sbb g OUM (pdhal g Bernama)..hehe..pastu aku tgk la nama lain..oo seblom aku dh 2 org kua gak..hemmm biaselah dh opis ni pn cam gua jek..msing² aci ngelat la mer
onggeng...ngn SBB...g klinik+g spital...wakkakaka!

Dropped kt Putra KL Sentral ...jln g Monorail..gegege lama dh aku x nek ulat roller coaster nih..ehehehe..seriauu sket nek menatang ni...aduh..kiranya aku ni dr stesyen awal ke hujung stesyen la ni..hemmm consider round KL rini...duhh pening²...bergegor Monorail nih..takut sih! ekekekeke....smpai Titiwangsa...seb bek trus dpt teksi...smpai Wisma Bernama dlm pukul 1045 pg..wah cpt gak ek..ekekekekeke...smpai² je call En. H btau aku dh de kt bawah..skalik tuh...jawapannye :


En. H : OOO...F...alaa saya tgh sibuk sgt ni...awk tggu kejap leh?

TV Bernama yg asik biter+biter dan biter ekekkeke

Setelah aku stuju nk tggu..aku pn lepak la kt lobi tuh..sorang jek..tgk org lalu lalang kuo msuk..td tgk dr luo cam burok je bangunan nih..tp kt dlm lobi tu ok la..tatau la kt opisnya cane..eheheh..hemmm...ada tv beso dkt ngn receptionist...biase la dh nama pn Bernama...TV Bernama je lah yg ada...balik² biter...biter + iklan dan biter...hahaha...trasa cm org berinformasi lak di saat itew...smbil² melayan sms...hemm..lelama rmai lak dok situ dh jd 6 org..gamaknye seme tggu org huhuhu..dkt sengah jam gk la nunggu En. H ni...xpe2 aku nekad klu kul 12 dia x turun gk..aku tepon..ye la dh la kt Jln. Tun Razak tu dh tghri pack gile..kang nek teksi senang² motong kapla bayo duit tambang...smbil tu dak recept tuh dok bukak lagu..dangdut Amelina..seme lagu gitu lak tuh..peminat dangdut kot dak nih hehe..

Fuh..seb x lma pastu nmpk En. H, ngn kemejanya...heh x penah nmpak dress gtu..ye lah slalu kt kelas sempoi jek...standard reporter kan..heh..aku tawakal...doa² dia amik je Tesis aku tu..x yah la byk songeh..jem dh otak nih...then, sangkaan ku betul...dia ulur je tgn nk mik...dan aku mengulorkan bg kt dia...time ulor tuh aku dh rase cam kelegaan yg maha dahsyat!! cam bebas dr penjara hehehe....dia siap ucap Tahniah....ekekekeke...aku rasa cam perli pown ade..hahah...mklumlah anto lmbat...tp atas jaminan dia gak..aku x perlu memujuk merayu ngn pelbagai alasan...itu bkn aku OK...

So, akhir kata selamat sudah acara Pencarian aku tuh....hri yg sungguh indah...walaupun ade bbrapa perkara lg nk dibereskan seblm aku di konvokan hehe..slps ni leh cocentrate ngn pojek² personel...huhu..caiyuukkkkkkkkk!!

*Hikmah disebalik kejadian yg kita tidak ketahui...hy DIA...Yang Maha Mengetahui...wallahualam...

Sunday, 1 June 2008

Pencarian belum tamat...

Tah pape je aku bagi tajuk..hahahahaha.. Di sebabkn tido yg lena sbb dh tak payah fikir psl binding...pg ni aku tersubuh dinasour..huhuhu!!!alarm nggak dengar sih...astagfirullah...seb bek x lewat sgt...

Pas breakfast mi kari...kak siti (maid long yg buat)
..kitowang siap² nk terjah Pasar Tani kt sebelah stadium S. Alam tu..3 sjujes...kak siti sibuk nk cari seluar katanye...cousin aku ni sibuk nk beli bakul + sangkar rotan utk buat hantaran tempahan (sapa² rasa nk tempah hantaran leh la contact cousin aku nih, seblum tu kene la contact aku dlu ye, klu tak cane nk tau contact dia haha)....9 bakul + 4 sangkar...ngeh² cam kuo dr utan je ktowang usung seme tuh....aku lak xtau nk beli ape..cuci mata je lah..tgh² jln tuh nmpak la bju..heh..rembat la dua helai..hohoho...'selamat' poket aku pg tuh..haha!..gmbo bju? takmo la tunjuk..cekci..auuwww!
Ni lah dia sebahagian bakul+sangkar rotan yg di borong utk wat hntaran cousin tuh...

So, tghri tuh pas zuhur berangkat la ke kedai binding tuh...alhamdulillahhh selamat proses binding...leh tido lena lg aku mlm ni hehe....tp terfikir lak..nk anto sok kt En. H...hohoho..cane gaknye...ritu kwn anto kene g kt tmpt keje dia..hemmm...tah la tatau sok cane...pape hal call dulu...

*Selagi ada ruang utk usaha...kita kene tentukan arah dan berusaha ke arah iteww...


-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...