Friday, 19 April 2013

Mata oh Mata lagi....

Assalamualaikum....

Lebih dah 2 tahun dah...
itupun disebabkan bingkai dan skru dah tak boleh baiki...
bukan patah...
siap selotip cermin dengan bingkai...
syahdu je tengok...
mujurlah siang pakai contact lens...
ikutkan lama dah tahap macam tuh...
dekat setahun kot...
bertahan sebab guna malam je kan...

Baru² ni memang dengan selotip pun dah hancur...
selotip balik memang hazab dah kan...
kebetulan kocek tengah penuh...
maka kita tangkap satu spek...
bajet RM300...
boleh dapat RM300 tu...
tapi bingkai lebih kurang dengan lama...
tak kisah pasal jenama pun...
yang penting ketahanan...
bila dah sama macam yang lama...
nampak macam nak cekik leher sendiri je..

Mula² sebelum tengok silau harga dapat RM4 ratus lebih sikit...
sebab jenis cermin Korea mari...
dengan jenis nipis bagai...
bila dah tengok silau dan power mata...
macam kena tambah harga yang sesuai...
gedebuk gedebak...
makan harga dekat lima ratus juga...
itupun pilih cermin China mari...
sebab malam je pakai spek...
bukan fullday kan...
silau pulak rasanya penting sebab sekarang dah drive...
kalau malam penting bab silau ni...
lebih lagi yang suka bukak lampu tinggi...
annoying!!!

Moh tengok spek baru ahkak...gituuu....




Oh ya...
disebabkan dah lama tak periksa mata...
rasa periksa mata kali ni lama...
senang cerita bukan cincai la...
selain tengok huruf²...
kena tengok masa jalan ok tak...
goyang² tak...
jalan nampak tinggi rendah tak....

rasanya periksa masa kat kedai sebelum² ni..
tak ada sampai macam tu sekali...

konsultan pasal contact lens sekali...
padahal nak beli spek kan, bukan contact lens...
silau pulak katanya tinggi juga 150/200...
mujur juga bawah 200...
kalau lebih harga spek dah lain dah...
huhuhuhu....


Kita tengoklah tahan berapa lama...
harap bertahanlah....
takdalah adegan tanggal nose pad lagi...
bingkai tepi pun pilih lebar berbanding dulu...
nampak simple kan...

takpelah berhabis untuk kesihatan mata dan keselamatan...
tak guna juga simpan duit banyak² tanpa hiraukan semua tu...
ada orang memang sambil lewa je sebab belum ketabrak agaknya...



*indonesia -> ketabrak = kemalangan

2 comments:

  1. ye uols...
    ibarat balut bandage gitu...
    kira kritikal dh tuh...hahaha

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...