Assalamualaikum....
Sebenarnya plan asal..
Nyayi suruh tempah kek..
dia nak beli kat kedai tak yakin..
maklumlah kedai yang dekat banyak kedai Cina...
saja wat makan² ahli keluarga...
Beberapa hari lepas tu Nyanyi telefon...
"mak nak panggil budak² nanti...siapa yang ada je lah..wat bising² bagi meriah..bagi Muaz seronok lagipun dah besar dah tahu dah...panggil cucu Mak Odah...cucu Mak Salmi...cucu Mak Jijot...bla bla bla..."
masa tu seminggu lagi nak Aidil Adha...
dalam kepala ni dah macam² terfikir nak panggil budak², mak² mesti ada sekali...
kena buat menu utama,
side dishes takan nak makan kek je...
sebenarnya kek pun tak cari lagi masa tu sebab lupa...
lepas tu cuak sebab nak raya kan, ada ke orang nak buat?????!!!
terima kasih pakcik
google yang banyak berjasa...
emel 4 orang
bakers kat JB...
3 orang tolak sebab nak balik kampung beraya...
Alhamdulillah mujur ada seorang
baker kat Pasir Gudang....
hasilnya....
Mulanya minta
edible image cake...
tapi disebabkan dah suntuk takut tak ter
print gambo kan...
dok lalu-lalang tengok blognya nampak kek nombor..
harga pun lebih kurang maka tukar nak kek nombor 3...
mintak kek span
vanilla, buttercream dan
LUKIS kereta...
ahkak ni kalau kata
lukis tu...
memang terbayang
lukis guna
icing/buttercream je...
tapi hasilnya
FONDANT!!
TANJAT gegiirl!!
siap kereta 3 biji ala² sebijik kartun CARS!!
sebab masa
request tu kak
Anna kata kereta tu kecik je boleh buat dan saiz kek pun dalam 14 inchi..
ahkak dah tak kisah dah apa jadi pun kat kek tu sebab dah suntuk asal ada je kan hehehe....
lagipun harganya bawah RM100 dan lebih sikit daripada harga kek
Secret Receipt...
sooooo why not!!
cuma kek spannya manis juga..
lepas tu
fondant dan
buttercream pun manis...
maka semuanya pun MANIS leting!!...
Apapun tak sangka hasilnya begini...
sayang kak
Anna :)
dan sebenarnya tercapai juga hajat ahkak sendiri...
dah berkenan kek nombor daripada tahun lepas...
tapi sendiri tak daya la nak buatnya....
bagi je pada pakar...ahaks!!!
Selain tu....
 |
TQ muah muah ahbang amik tender tiup belon 40 bijon!!
errr sebenarnya kabolarasi dengan abang ahkak juga...
dalam pada masa yang sama...banyak jugalah yang meletop! |
Goodies plak...
cuma amik jajan² daripada kedai sendiri hahaha...
2 jajan keropok dan jelly...
untuk mak² bagi mug air paten
english style yang memang ada terkumpul hasil
doorgift orang kahwin...
daripada tak buat apa...
kita bagi kat orang pulak kan...
 |
| Kakak ahkak kata cam jual pisang goreng je...cisss!! |
Sebahagian tetamu...
 |
Nampak tak cerahnya kat pintu tu...
Selatan panas garing kering uuuuuuols!! |
 |
Menu Mihun Singapore, Mee Goreng Pedas, Nugget, Agar², Mufin, buah tembikai merah dan honeydew..
air adalah SIRAP sejuk!! |
 |
| Bebudaks |
Baekkk...
masa untuk
birthday boy enterframe pulak...
 |
| Woh..susahnya!! patratoskali nak amek gamba dia tengah tiup api lilin hoke... |
 |
| Berlagak tau..nak potong kereta...haha..keras nak oi!! |
 |
| Percubaan nak padamkan api lilin pakai tangan *_* |
 |
| Motif...duduk camni... |
Banyak gambar...
itu je yang larat hoke....
Maaf pada kawan² dikota....
sebab majlis ni berlaku dikampung...
majlis biasa²...
yang penting hajat orang tua...
nak tengok cucunya seronok...
sementara masih sihat...
InsyaAllah ada rezeki lain..
tahun lain...
dikota pula yer...
Nota Kaki:
* Jenuh ahkak edit semua gambo ni...dah lama tak edit gambar kan..selalu letak
watermark je..kalau dah M beso tu memang tak edit #APTB