Showing posts with label Diet. Show all posts
Showing posts with label Diet. Show all posts

Tuesday, 11 February 2014

Tips Kurus...

Assalamualaikum....

Ok...
tips bukan daripada ahkak yer...

*pandai² la klik bagi beso gambo tu ye*



5 or 6 small meals...
janganlah bantai nasi setiap 5-6 kali makan tu...
memang 'harapan'lah nak kurus....

Pastinya....
less carbo kan kan kan....
habislah tak laku la beras pasni...





Thursday, 19 September 2013

Telur Gegar....

Assalamualaikum....

Suka makan...
telur goyang?
telur separuh masak?
hasil daripada pemanggang ajaib...
tapi kena pandai kawal api dik non....
nak bagi feel kita guna lah bentuk love gitu....

  1. Acuan kena celup dengan minyak dulu.  Kalau tak nanti melekat kat acuan.  Pan tak payah buh minyak.  Nampak bersepah kan...biasalah tu orang kedai burger tu masak Benjo pun bersepah...kita bukan perhati pun kan hehehe....
  2. Api jangan besar.  Tutup sekejap.  Bukak tengok.  Kalau masih belum masak atas tutup semula.  Kena pandai agak².  Jangan sesekali tinggal.  Memang mengeras la jawabnya.
  3. Tadaaaa siap!! Tajuknya Kau Kunci Cintaku dalam Telurmu....hahahah boleh?

Note:
Atkins  = diet karbo BUKAN diet kalori


Saturday, 22 June 2013

Ayam dan Salad


Assalamualaikum....

Percubaan kosong perut disiang hari masa weekend..
lagipun sempena tengah bulan Syaban ni kan....
Isnin ni pulak sempena Nisfu Syaban....
Subhanallah.....nikmatnya....
makan ayam goreng panas2 dan rangup dengan salad....
masa sahur!!


4 keping?? ohooo dalam gambar je nampak besar..
sebenarnya kecik je...
yelah kalau dah seekor RM10 je...
*ayam sekarang sekilo RM8.50 tau*
ramping je paha dengan kepak tu...
sebab tu lah bila goreng jadi garing dan rangup...
isi tak banyak...


Kebetulan berbaki kuah sup ala Thailand yang masak siangnya....
cuma ayam dah habis buat makan malam.....
tapis dan hirup kuahnya je....
pedas dan masam melekat....
puas rasanya....

Ini adalah menu halal atkins...
tanpa ubat kurus...
tanpa produk pelangsingan badan..
tanpa sebarang pembelian produk...
atkins adalah menu enjoyyyyy....
alhamdulillah tahan sampai petang....
tanpa perut berbunyi pun....

Ok bai....

Note:
Atkins  = diet karbo BUKAN diet kalori


Wednesday, 27 March 2013

Cuci Usus....

Assalamualaikum....

Hasil ceramah kesihatan yang dah lama ni..
baru ingat nak share info...
tak banyak tapi ada daripada tak ada....

Hasil info dapat daripada ceramah² kesihatan dibawah ini :-
Nama penceramah pun ada dah tu kan...
jadi bukan cakap kosonglah ya...

Cerita berkenaan produk cuci usus atau detox...
yang selalu main telan pil/tablet atau minum kan...
tahu tak?
najis korang yang ada selama 5-10 tahun pun masih melekat kat usus uols!!
tahu kan usus tu berbelit?
tak semua keluar buang....

Jadi ada cara manual yang boleh dikatakan murah juga lah....
selain produk² dipasaran...
ini resepinya ya...

Bahan² :


  • 1-2 botol Yakult
  • 15 kiub Nata de Coco
Cara :
  • Buang air gula dalam Nata de Coco, basuh dan bersihkan, keringkan dan simpan dalam bekas selama sehari baru mula digunakan (boleh simpan dalam peti sejuk untuk tahan lama)
  • Dalam gelas, campurkan Nata de Coco dalam air Yakult.
  • Minum (telan Nata de Coco itu eh) dan seeloknya pada waktu pagi dan hari CUTI...
Korang minumlah cara ni sampai bahan buangan tu berwarna cantik...
hehehehe....
bukan gelap dan likat...
pandai² koranglah buat definisi dengan bahan buangan korang sendiri...
katanya ada yang buat sampai seminggu baru cantik hasil buangannya....

Sebab apa hari cuti?

SEBAB....
ditakuti perut tak tahan...
lagipun dia punya BAU...
#pitam!!
yalah dah puluh tahun punya bahan buangan baru keluar, kan.....
ce bayang?
hokhokhok!!

OK sebab apa guna Yakult?
susu dengan buah tak boleh campur...
Yakult ada campuran perisa buahan tak?
tak ada kan....
itu baru betul bakteria baik...
sebab tu harganya mahal daripada susu kultur yang lain...
yang ada pelbagai perisa buahan....
sebenarnya susu kultur lain yang ada perisa buahan....
ibarat kita minum/makan mayat bakteria..
maknanya bukan bakteria yang baik...
*oh ini promoter Yakult tak berbayar eh*

Jom buat!


Tuesday, 12 March 2013

Diet Selebriti & Menu Kudapan

Assalamualaikum....

O-eh tak agak² tajuk...
selebriti tak semestinya artis hot je tau...
maksudnya hot tu takdelah ala² model meletop gitu...
tengok tengok...
tapi Ustazah ni hot juga tau...
hot pasal ceramah rumahtangga...
he he he...
- sumber -
5 langkah mudah mudah? diet stail Ustazah Siti Nor Bahyah : 

  • Minum kopi senyum 5 in 1 <---kopi ni keluaran syarikat beliau pastinya lah dia minum, yang kita jangan pulak bantai kopi biasa tu, kafein lebih tau....
  • Amalkan diet kalori rendah <---seperti makan ayam, ikan, sayur dan buah-buahan)
  • Jangan ambil Nasi
  • Tidak ambil gula langsung
  • Senaman

  • Kalau ko minum/makan pelbagai produk kurus...
    tapi dok makan macam gergasi...
    pun tak jalan jugak...
    jangan salahkan produk...
    salahkan diri tak disiplin...
    semua telan gitewww....
    umpama esok tiada lagi bagimu makanan....

    Senang cerita jaga makanlah dik non...
    berapa kalori yang perlu masuk ke badan kita...
    ingat mudah ke nak buat...
    jangan ambil nasi, jangan ambil gula...
    boleh gigil ok...

    Tapi kalau kena dengan kaedahnya....
    makan pun kita BOLEH ENJOYYYYYYY!!
    *sila buat aksi Nora Danish k*
    takde dah gigil² nih...
    senyum jeee.....

    Kudapan dipetang ini...
    selalunya masa macam ni..
    perut minta isi semula...
    *itupun untuk siapa tak sentuh nasi,roti.mee dan air manis*
    jadi kudapan perlu sementara tunggu makanan masuk sebelum malam pulak...

    ni dah tinggal separuh sebab pagi dah makan dah,,,
    Bahan : 
    Brokoli - steam/celur jangan lama
    Butter - suku sudu besar
    Bawang Merah, Bawang Putih - cincang dadu 
    Sedikit perasa/garam
    Sedikit Oregano - takde pun takpe aihhhh
    Sedikit Serbuk lada hitam - yang biji pun boleh lagi rasa...
    Sekeping Cheesdale - apa² jenis cheese pun boleh...
    apa lagi sayur nak letak pun boleeeehhhh....
    jangan ikut sangat prinsip memasak yang ikut bahan² itu ini...
    kita yang buat dia...
    ikut kitalah nak letak apa...
    yang penting jangan berlebihan bahan yang berlemak, berminyak, berkarbo...
    dan yang paling penting SEDAP...
    kalau tak Tong Sam Pah la kenyang...
    he he he....

    Cara :
    Macam biasalah menumis bawang semua....
    letak segala bahan...
    brokoli je letak akhir...
    nanti tak fresh dah...

    Ok....




    Monday, 11 March 2013

    Kurang Rasa Lapar ketika Masak & Tingkatkan Metabolisme

    Assalamualaikum....

    Kita² ahkak la kan...
    bila lepas masak mesti kenyang...
    orang kata "kenyang bau"...
    betul tak?
    kalau ahkak nak makan kena tunggu lebih kurang 15 minit..
    baru boleh makan apa yang dimasak...
    sebab masa makan tu...
    mesti punyalah cuit sana sini...
    cuit tak pe lagi...
    tapi ngap masuk mulut...
    contoh kalau goreng tempe atau kentang...
    ikan goreng pun jadiiiii....
    *diam tak diam kadang abis meratah seko lelagi masih panas*
    bila dah meratah mesti kenyang la kan...
    bukan pasal kenyang bau..kot!!

    Sekarang...
    nak tukar habit...

    Baru Tahu...


    Tip 29
    Untuk mengurangkan rasa lapar ketika sedang memasak, mulakan dengan sepiring besar salad! -sumber



    Dua tiga hari ni tekak buat hal lagi..
    kebetulan ada beli lemon untuk minum²...
    sebenarnya terjebak ada order honey lemon kat kedai..
    rasa best lak rasa...
    tu cuba beli buat kat rumah...
    cuma tak letak honey...
    air panas dan letak perahan lemon...
    laki bini berebut...
    rupa²nya boleh tingkatkan metabolisme...
    maklumlah kan usia 30-an dah ni...


    Tip 43
    Minumlah segelas air dengan sedikit perahan lemon untuk membantu meningkatkan metabolisme anda. -sumber-



    Banyak tips kat sumber sana...
    kebanyakan dah biasa baca atau dengar...
    apa yang ahkak highlight kat sini...
    amik point yang rasa ahkak belum pernah jumpa je...
    korang nak tips lagi silalah jenguk sumber sana yer...

    Sunday, 3 March 2013

    Mudah Minum Air Masak....

    Assalamualaikum....


    Mudah kan?

    Tapi kan....
    kalau 2 gelas tu sekali telan...
    rasanya boleh muntah balik...
    mungkin boleh cuba cara :- 
    1 gelas sebelum solat...
    1 gelas selepas solat...

    Hah ok tak?.....
    http://eemoticons.net
    Selamat berhujung minggu....





    -Nuff-

    -Linkwithin-

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...