Assalamualaikum & Hai....
Sudah betul nak cari Mi Goreng Mamak mavelous kan sekarang...
tapi dalam terkena tuh masih mencari juga...
malam tadi cuba kat satu kedai mamak yang bertebaran kat Bangi ni...
member kata sedap...
tengok kedai pun macam ramai orang...
hakikatnya nan adoooo....
Apak sapedek nasi dengan lauk²...
Nyai makan nasi goreng kampung...
Ahkak order mi goreng mamak tu la share dengan Muadz...
memang tanya dia dulu nak makan apa...
"Nak mi goreng boleh tak mi?"
ahkak on je lah sebab taknak makan berat cam nasi tu...
dalam masa order taknak sayur bagai lupa nak bagitau tanak pedas...
sekali dah siap pedas daaaa....
baru sesuap rasa dah merah padam muka Muadz...
menyedut air oren dia dekat sengah gelas...
kesian taooooo!!!
Dah tu tanya dia nak makan apa...
nak mi ke nak nasi, dia angguk nak nasi..
jadi orderkan Nasi Goreng Cina...
tak pedas katanya....
tetiba keluar satu pertanyaan...
"Umi, Mi Goreng Cina ada tak?" sambil sengih² tenggiling...
errrrrkkk!!
high level betul soalan budak ni tau....
dan² tu lah rasa nak tepon uncle Kevin dia tanya resepi Mi Goreng Cina...
hahahaha!!
apa lagi terus WhatsApp auntie Ain dia cerita semua...
memang dorang pun gelak dan sama je idea suruh uncle Kevin je la ajar cemana buat Mi Goreng Cina...
hadeiiiii...
Showing posts with label Keletah Anak. Show all posts
Showing posts with label Keletah Anak. Show all posts
Monday, 22 September 2014
Thursday, 18 September 2014
#42 : Keluarga Jentik²
Assalamualaikum & Hai....
Sepanjang harini bila ingat balik...
sengih je sepanjang jalan...
~You make my day dear~
Semalam hari pertama Muadz dengan Nyai dia...
bertiga sebenarnya sebab kebetulan apak cuti..
harini baru betul² berdua...
balik kerja semalam macam²lah ragam dia...
yang paling tah tahan...
berlari sana sini...
dalam rumah je pun...
tak renti² manalah dapat tenaga ...
Ahkak pun cakaplah...
dah tengok mengelitis tahap gaban dah tu...
"Dahlah tu Muadz, tak penat ke, dah macam jentik² tau"
dia berhenti, jegilkan mata, cekak pinggang...
"Kalau Muadz jentik²...
(sambil tunjuk kat akak)... ini IBU jentik²...
(tunjuk kat apak plak)...... itu AYAH jentik²...
eeemmmm.....
(tunjuk kat bilik).............. dalam bilik tu NENEK jentik²...tahu?"
Adoiiii....hahahahaha!!
gelak berirama kitorangg....
Bolehhhhh????
tak pasal Nyai pun kena???
Pagi tadi apak WhatsApp "cucu jentik² tengah main basikal"
Sepanjang harini bila ingat balik...
sengih je sepanjang jalan...
~You make my day dear~
Semalam hari pertama Muadz dengan Nyai dia...
bertiga sebenarnya sebab kebetulan apak cuti..
harini baru betul² berdua...
balik kerja semalam macam²lah ragam dia...
yang paling tah tahan...
berlari sana sini...
dalam rumah je pun...
tak renti² manalah dapat tenaga ...
Ahkak pun cakaplah...
dah tengok mengelitis tahap gaban dah tu...
"Dahlah tu Muadz, tak penat ke, dah macam jentik² tau"
dia berhenti, jegilkan mata, cekak pinggang...
"Kalau Muadz jentik²...
(sambil tunjuk kat akak)... ini IBU jentik²...
(tunjuk kat apak plak)...... itu AYAH jentik²...
eeemmmm.....
(tunjuk kat bilik).............. dalam bilik tu NENEK jentik²...tahu?"
Adoiiii....hahahahaha!!
gelak berirama kitorangg....
Bolehhhhh????
tak pasal Nyai pun kena???
Pagi tadi apak WhatsApp "cucu jentik² tengah main basikal"
Labels:
Keletah Anak
Thursday, 28 August 2014
#41 : Koyak & Panas
Assalamualaikum & Hai....
Kali kedua koyak betul² kat kelengkang...
haritu dah jahit..
dia kata cikgu gelakkan nampak koyak tu...
dia pulak masa tu jatuh terbongkang masa main...
tahu..
maksudnya tak adalah terbongkang tu teruk...
biasalah budak main lari² terjatuh...
mesti masa tu siap gelak² semua..
lagi pulak tengok seluar koyak...
Pagi tadi masa iron seluar...
nampak koyak lagi...
aduhhh...
malam ni kenalah jahit balik...
sempat ke tak ni sampai hujung tahun....
kalau dah cenggini gaya koyaknya....
baju pun asyiklah terkena air karat...
isk isk isk!
"Kenapa koyak lagi ni Muadz?"
"Sebab panas"
Hohhhh???!! panas??
"Yelah sebab panas lah seluar tu koyak"
ke ko nak salahkan mak ko seterika panas sampai seluar ni koyak???
Grrrrrrrr......
confident je kan jawab...
sekali imbas tak relevan pun jawapannya...
T_T
Kali kedua koyak betul² kat kelengkang...
haritu dah jahit..
dia kata cikgu gelakkan nampak koyak tu...
dia pulak masa tu jatuh terbongkang masa main...
tahu..
maksudnya tak adalah terbongkang tu teruk...
biasalah budak main lari² terjatuh...
mesti masa tu siap gelak² semua..
lagi pulak tengok seluar koyak...
Pagi tadi masa iron seluar...
nampak koyak lagi...
aduhhh...
malam ni kenalah jahit balik...
sempat ke tak ni sampai hujung tahun....
kalau dah cenggini gaya koyaknya....
baju pun asyiklah terkena air karat...
isk isk isk!
"Kenapa koyak lagi ni Muadz?"
"Sebab panas"
Hohhhh???!! panas??
"Yelah sebab panas lah seluar tu koyak"
ke ko nak salahkan mak ko seterika panas sampai seluar ni koyak???
Grrrrrrrr......
confident je kan jawab...
sekali imbas tak relevan pun jawapannya...
T_T
Labels:
Keletah Anak
Friday, 15 August 2014
#40 : Kedekut
Salam Syawal....
Pagi tadi...
ada budak tu membotol sambil tergolek atas sofa...
tengok TV slot Ustaz Kazim uols...
melangkah je keluar daripada pintu tandas...
"Ummiii...dengar tu...jangan kedekut"
Aik...tetiba pulak....
"Ummii kedekut ke?"
"Bukannnnn....Muadz cakap je...ustat kata kita jangan kedekut"
"Lagi ustaz cakap apa?"
"Ustat kata...jangan kedekut dengan isteri, suami, ibubapa, adik beradik...."
*tolonglah baca intonasi Muadz tu sebagai anak berumur 5 tahun ye*
"Kedekut tu apa?"
"Kedekut paitttttt!!"
Hahahahahaha!!
manalah ko belajar ni nak siap ada 'pait'....
Ahkak terkesima...
sangat mendalam maknanya....
Pagi tadi...
ada budak tu membotol sambil tergolek atas sofa...
tengok TV slot Ustaz Kazim uols...
melangkah je keluar daripada pintu tandas...
"Ummiii...dengar tu...jangan kedekut"
Aik...tetiba pulak....
"Ummii kedekut ke?"
"Bukannnnn....Muadz cakap je...ustat kata kita jangan kedekut"
"Lagi ustaz cakap apa?"
"Ustat kata...jangan kedekut dengan isteri, suami, ibubapa, adik beradik...."
*tolonglah baca intonasi Muadz tu sebagai anak berumur 5 tahun ye*
"Kedekut tu apa?"
"Kedekut paitttttt!!"
Hahahahahaha!!
manalah ko belajar ni nak siap ada 'pait'....
Ahkak terkesima...
sangat mendalam maknanya....
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 25 June 2014
#39 : Kotak Lipat Baju
Assalamualaikum....
Entri kerajinan tolong lipat baju...
gigih cari kotak...
tengok² ada kotak susu dutch lady...
hah boleh sangat...
alter sikit itu ini...
tak susah mana pun...
sebab saiznya dah memang ngam² dengan baju budak...
Tengok video je lah ye...
Entri kerajinan tolong lipat baju...
gigih cari kotak...
tengok² ada kotak susu dutch lady...
hah boleh sangat...
alter sikit itu ini...
tak susah mana pun...
sebab saiznya dah memang ngam² dengan baju budak...
Tengok video je lah ye...
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 11 June 2014
#38 : Lipat Baju
Assalamualaikum....
Lipat baju dia je tau ni...
Lipat baju dia je tau ni...
![]() |
| Masa bersemangat lagi... |
![]() |
| Boleh tahannnnnn.... |
![]() |
| Lastly jadi baju gulung daaaaa!! Gelak geguling kitorang masa ni... |
Kena cari kotak la camni kan...
mesti dia suka dan seronok...
*dan kurang kerja maknya nak lipat baju dia yang banyak ituuuuu*
minggu ni cuti kita selongkar kotak ye nak....
Labels:
Keletah Anak
Tuesday, 18 March 2014
#37 : Oreo vs Marie
Assalamualaikum....
Malam tadi...
bisik² kat telinga abah dia...
abah dia pulak repot ke umi kat dapur...
"Dia nak cookies"
*cakap cookies, omak ekau ni dah bayang kuih raya dah nak*
erkkkk....
malam semalam dorang keluar...
sebab abahnya nak isi minyak motor sesiap...
pagi nanti kelam kabut..
jadi dapatlah dia paw abah dia biskut Oreo...
oh tak boleh jadi...
nanti tiap² malam ajak keluar semata nak beli jajan dia...
jadi kitorang mula agenda memujuk....
sanggup goreng keropok....
ingatkan dah tak memintak lagi...
nak jugak cookies dia tu...
teringat ada belen biskut Marie...
hulur biskut Marie sambil berjanji...
"Oreo besoklah ye"
Dia angguk²...
eh tapi sebelum tu memang amukan gak la nak Oreo tu...
sudahnya habis 3 keping biskut Marie...
saja nak test dia nak juga ke Oreo dia tu...
"Taknaklah umi, nak cookies ni, Orea tanak"
"Betul ni tanak Oreo??"
"Iyaaa, cookies ni lagi sedap"
Fuhhhhhh....
Terima kasih nak...
membantu ekonomi keluarga sungguh kamu ni...
ahakssss!!!
VS
Malam tadi...
bisik² kat telinga abah dia...
abah dia pulak repot ke umi kat dapur...
"Dia nak cookies"
*cakap cookies, omak ekau ni dah bayang kuih raya dah nak*
erkkkk....
malam semalam dorang keluar...
sebab abahnya nak isi minyak motor sesiap...
pagi nanti kelam kabut..
jadi dapatlah dia paw abah dia biskut Oreo...
oh tak boleh jadi...
nanti tiap² malam ajak keluar semata nak beli jajan dia...
jadi kitorang mula agenda memujuk....
sanggup goreng keropok....
ingatkan dah tak memintak lagi...
nak jugak cookies dia tu...
teringat ada belen biskut Marie...
hulur biskut Marie sambil berjanji...
"Oreo besoklah ye"
Dia angguk²...
eh tapi sebelum tu memang amukan gak la nak Oreo tu...
sudahnya habis 3 keping biskut Marie...
saja nak test dia nak juga ke Oreo dia tu...
"Taknaklah umi, nak cookies ni, Orea tanak"
"Betul ni tanak Oreo??"
"Iyaaa, cookies ni lagi sedap"
Fuhhhhhh....
Terima kasih nak...
membantu ekonomi keluarga sungguh kamu ni...
ahakssss!!!
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 28 August 2013
#36 : Kain Pelekat La La La La...
Assalamualaikum....
Mulanya selepas raya...
memang meratap nak kain pelekat...
mungkin nampak SEMUA orang lelaki (pakcik²) dia kat kampung pakai kain pelikat...
selagi tak dapat kain pelekat tak mahu solat...
puaslah mujuk...
ada hari ok ada tak...
dah sibuk beraya mana nak layan sangat kerenah dia...
bila balik sini minggu pertama raya tu...
singgahlah pasar malam..
dia pulak ingat pasal kain pelekat dia...
sebab ada kedai jual² kain batik kain pelekat kan....
tapi pasar malam pun lengang...
berapa kerat je gerai bukak...
sudahnya tak dapat juga...
Baru minggu sudah pergi pasar malam....
dapat juga kain pelekat budak...
budak² pun tak adalah saiz sebiji dia...
labuh juga sampai ke tengkuk...
Bujang dah dia...
Mulanya selepas raya...
memang meratap nak kain pelekat...
mungkin nampak SEMUA orang lelaki (pakcik²) dia kat kampung pakai kain pelikat...
selagi tak dapat kain pelekat tak mahu solat...
puaslah mujuk...
ada hari ok ada tak...
dah sibuk beraya mana nak layan sangat kerenah dia...
bila balik sini minggu pertama raya tu...
singgahlah pasar malam..
dia pulak ingat pasal kain pelekat dia...
sebab ada kedai jual² kain batik kain pelekat kan....
tapi pasar malam pun lengang...
berapa kerat je gerai bukak...
sudahnya tak dapat juga...
Baru minggu sudah pergi pasar malam....
dapat juga kain pelekat budak...
budak² pun tak adalah saiz sebiji dia...
labuh juga sampai ke tengkuk...
Bujang dah dia...
Seharian jugalah pakai kain ni...
ikut solat pun penuh...
haisshhh budak ni...
bukan senang nak didik anak....
Labels:
Keletah Anak
Friday, 12 April 2013
#35 : Rumah Buruk...
Assalamualaikum....
Muadz...
kadang² terpacul daripada mulutnya...
sorang² lak tu...
macam bercerita sendiri...
"rumah kita buruk"
umpama dia bercakap dengan orang lain...
kita...sekarang guna kata ganti diri 'kita' pulak...
ahkak teka dia bercerita dengan kawan² pasal rumah kot...
Maklumlah...
rumah² kat Bangi ni selain rumah buruk kami...
yang ada rumah teres, semi d, apartment, kondo dan banglo...
setingkat? dua tingkat? 3 tingkat pun ada...
apatah lagi bertingkat²...
rumah buruk kami bertingkat juga...
cuma level rumah pangsa je lah...
he he he...
Eh ada tau kawan lama ahkak...
namapun kawan lama, lama la tak jumpa...
ahkak tanya duduk mana...
Bangi katanya...
padahal alamatnya Kajang...
bersempadan je dengan Bangi kat Seksyen 7 tu...
cuma kalau orang tak tahu kawasan memang iyakan la tu area Bangi...
sampai begitu sekali kuatnya aura Bangi...
ahkak pun pernah kena...
"uiyoo dok bandar baru (Bangi)...tempat orang kaya tu"
errkkkkkk....
jadi tak hairanlah kan kalau kawan lama ahkak tu jawab macam tu...
tapi yelah takkan nak marah pulak budak tu...
kan budak tak pernah menipu...
kebenaran daripada sudut hati yang ikhlas dan suci..
tanpa dosa...
cewah....
Yelah nama pun rumah pangsa lama...
masa Bandar Baru Bangi baru membangun dah ada...
sok² lagi 30 tahun boleh buat muzium kot rumah pangsa tu...
hehehehe...
Jadi cara terbaikdan memujuk hati sendiri...
bercakaplah yang benar...
"ya rumah kita buruk...tapi kita masih ada rumah, kan...Muadz dapat main dalam rumah, dapat tidur dalam rumah, kalau hujan dapat masuk rumah....bla bla bla...yang penting Muadz ada abah dengan ummi duduk sama dalam rumah..."
*lebih kurang la ahkak bebel dengan penuh kasih sayang gitu...faham ke tak lain cerita...*
Ini bukan entri apa²...
entri nak tunjuk betapa anak kecil boleh menzahirkan tentang rumahnya yang buruk....
errrkkkkkk!!!
Dan pagi tadi...
liat pulak dia nak pergi sekolah...
kena umpan kata² manis...
"hari ni last sekolah esok dah cuti...nanti kita jalan² eh tengok rumah cantik"
dengan harapan dia terus bangun mandi...
tapi...
"alaaa Muadz nak pergi rumah cantik...rumah cantik...nantilah gi sekolah!"
*tepuk dahi*
puas pujuk lastly dia minta gula²...
hahh layankan je itu pun bagi pesanan kena habiskan sebelum sampai sekolah...
mujurlah gula² Sugus je...
Esok...
celah mana nak sekodeng rumah cantik niiiiiiiii????!!...........
Muadz...
kadang² terpacul daripada mulutnya...
sorang² lak tu...
macam bercerita sendiri...
"rumah kita buruk"
umpama dia bercakap dengan orang lain...
kita...sekarang guna kata ganti diri 'kita' pulak...
ahkak teka dia bercerita dengan kawan² pasal rumah kot...
Maklumlah...
rumah² kat Bangi ni selain rumah buruk kami...
yang ada rumah teres, semi d, apartment, kondo dan banglo...
setingkat? dua tingkat? 3 tingkat pun ada...
apatah lagi bertingkat²...
rumah buruk kami bertingkat juga...
cuma level rumah pangsa je lah...
he he he...
Eh ada tau kawan lama ahkak...
namapun kawan lama, lama la tak jumpa...
ahkak tanya duduk mana...
Bangi katanya...
padahal alamatnya Kajang...
bersempadan je dengan Bangi kat Seksyen 7 tu...
cuma kalau orang tak tahu kawasan memang iyakan la tu area Bangi...
sampai begitu sekali kuatnya aura Bangi...
ahkak pun pernah kena...
"uiyoo dok bandar baru (Bangi)...tempat orang kaya tu"
errkkkkkk....
jadi tak hairanlah kan kalau kawan lama ahkak tu jawab macam tu...
Ok berbalik cerita rumah buruk tadi...
ada juga kadang² dia bercakap dengan ahkak...
"rumah umi, rumah abah, rumah Muadz burukkkkk"
*buat duckface...orang melayu cakap mulut muncung*
"sini koto, sini tak cantik"
alahai sedih tau dengar...tapi yelah takkan nak marah pulak budak tu...
kan budak tak pernah menipu...
kebenaran daripada sudut hati yang ikhlas dan suci..
tanpa dosa...
cewah....
Yelah nama pun rumah pangsa lama...
masa Bandar Baru Bangi baru membangun dah ada...
sok² lagi 30 tahun boleh buat muzium kot rumah pangsa tu...
hehehehe...
Jadi cara terbaik
bercakaplah yang benar...
"ya rumah kita buruk...tapi kita masih ada rumah, kan...Muadz dapat main dalam rumah, dapat tidur dalam rumah, kalau hujan dapat masuk rumah....bla bla bla...yang penting Muadz ada abah dengan ummi duduk sama dalam rumah..."
*lebih kurang la ahkak bebel dengan penuh kasih sayang gitu...faham ke tak lain cerita...*
Ini bukan entri apa²...
entri nak tunjuk betapa anak kecil boleh menzahirkan tentang rumahnya yang buruk....
errrkkkkkk!!!
Dan pagi tadi...
liat pulak dia nak pergi sekolah...
kena umpan kata² manis...
"hari ni last sekolah esok dah cuti...nanti kita jalan² eh tengok rumah cantik"
dengan harapan dia terus bangun mandi...
tapi...
"alaaa Muadz nak pergi rumah cantik...rumah cantik...nantilah gi sekolah!"
*tepuk dahi*
puas pujuk lastly dia minta gula²...
hahh layankan je itu pun bagi pesanan kena habiskan sebelum sampai sekolah...
mujurlah gula² Sugus je...
Esok...
celah mana nak sekodeng rumah cantik niiiiiiiii????!!...........
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 10 April 2013
#34 : Frust Menonggeng....
Assalamualaikum....
Ceritanya...
Muadz kan dah pandai pakai spender...
awal² dia terlena kat sofa..
angkat dia tido atas toto..
sebab nak tido sebelah apaknya...
sekarang cuaca panas kan...
bentang toto lepak bawah lagi best...
Sadisnya...
ahkak lupa nak tukarkan spender dengan diaper masa dia tido...
sekali BANJIRRRRR daaaa...
lencun toto...
agaknya dia menonggeng tuh sebab seluar dah kuyup kot...
tapi yang hairan tak bangun pun....
apaknya yang sedar sebab basah!!
ish ish ishhh!!
Ceritanya...
Muadz kan dah pandai pakai spender...
awal² dia terlena kat sofa..
angkat dia tido atas toto..
sebab nak tido sebelah apaknya...
sekarang cuaca panas kan...
bentang toto lepak bawah lagi best...
Sadisnya...
ahkak lupa nak tukarkan spender dengan diaper masa dia tido...
sekali BANJIRRRRR daaaa...
lencun toto...
agaknya dia menonggeng tuh sebab seluar dah kuyup kot...
tapi yang hairan tak bangun pun....
apaknya yang sedar sebab basah!!
ish ish ishhh!!
Labels:
Keletah Anak
Tuesday, 26 March 2013
#33 : Babyyyy...
Assalamualaikum....
Situasi sebelum makan malam....
duduk menghadap hidangan...
"Good Morning...babyyyyy"
tiba² usap perutboncit ummi dia....
"Good Night la Muadz"
abah dia betulkan...
"Ooooo.....good night babyyyyyy....bangun² tido je..eat²"
#ketepek!!
tepuk lagi perutboncit ummi dia....
Kesian perut ahkak jadi mangsa nih...
mana boleh jadi...
sesuatu harus dilakukan untuk menghentikan #ketepek diperut....
"Dah dah...jom makan jom...Muadz baca doa ok"
Makan........
Situasi sebelum makan malam....
duduk menghadap hidangan...
"Good Morning...babyyyyy"
tiba² usap perut
"Good Night la Muadz"
abah dia betulkan...
"Ooooo.....good night babyyyyyy....bangun² tido je..eat²"
#ketepek!!
tepuk lagi perut
Kesian perut ahkak jadi mangsa nih...
mana boleh jadi...
sesuatu harus dilakukan untuk menghentikan #ketepek diperut....
"Dah dah...jom makan jom...Muadz baca doa ok"
Makan........
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 20 February 2013
#32 : Spiderman mandi...
Assalamualaikum....
Alhamdulillah....
![]() |
| Spiderman jadian baru lepas mandi... |
semakin sihat la hendaknya Muadz Firas...
kami sekeluarga ni berganti² tak sihat...
doktor kata selagi ada salah seorang tak sihat...
memang cycle je lah...
itu yang ahkak amik keputusan bila dah macam ni...
ahkak cuti kecemasan je...
duduk rumah sambil jaga Muadz...
sambil rehatkan diri sendiri yang sebenarnya belum pulih sepenuhnya...
bayangkan bauan pun tak telus...
hasil buangan Muadz pun tak dapat bau hokeh!!
ditarik nikmat sekejap...
tekak pun rasa pahit ni...
*minum air gula boleh? kencing manis pulak nanti kang!
Budak tu..
Muadz Firas kemaruk Spiderman pulak sekarang!!
Muadz Firas kemaruk Spiderman pulak sekarang!!
apa² je lah nak...
Spiderman seperti gambar diatas adalah tajaan Cik Dah aka Mak saudaranya aka Kakak ahkak...
Labels:
Keletah Anak
Friday, 18 January 2013
#31 : Cikgu Tak Sayang?
Assalamualaikum....
Dah agak dah dia akan buat ayatcomel tu...
entri sebelum ni #29 : Tak Sayang?
dia buat dengan teacher dia pulakkkkk...
Petang semalam ahbang yang amik dia...
teachermengadu bercerita...
"dalam ramai² sebaya dia, dialah paling kuat merajuk....saya usik lah...kunun saya merajuk juga..."
teacher kata lagi...
"dia pergi kat dinding, duduk sembamkan muka kat lutut"
teacher ajuk cakap...
"teacher tak sayang Muadz...."
Adoilah anak...
manalah dia belajar...
lebih lagi merajuk kat dinding bagai tu...
memang ada dia buat kat rumah pun...
tapi bukan daripada dulu...
ikutkan masuk taska baru ada perangai tu...
cuma semalam dia ulang tayang kat taska pulak...
nanti taska ingat dari rumah...
yang kitorang ingat dari taska pulak...
haiihhhh bertabah je lah...
Dah agak dah dia akan buat ayat
entri sebelum ni #29 : Tak Sayang?
dia buat dengan teacher dia pulakkkkk...
Petang semalam ahbang yang amik dia...
teacher
"dalam ramai² sebaya dia, dialah paling kuat merajuk....saya usik lah...kunun saya merajuk juga..."
teacher kata lagi...
"dia pergi kat dinding, duduk sembamkan muka kat lutut"
teacher ajuk cakap...
"teacher tak sayang Muadz...."
Adoilah anak...
manalah dia belajar...
lebih lagi merajuk kat dinding bagai tu...
memang ada dia buat kat rumah pun...
tapi bukan daripada dulu...
ikutkan masuk taska baru ada perangai tu...
cuma semalam dia ulang tayang kat taska pulak...
nanti taska ingat dari rumah...
yang kitorang ingat dari taska pulak...
haiihhhh bertabah je lah...
Labels:
Keletah Anak
Tuesday, 18 December 2012
#30 : Tak Sayang?
Assalamualaikum....
Bila kena marah marah sayang...
bila kena ugut ugut sayang...
bila kena dehem dehem sayang...
bila kata Tak Boleh...
bila tak bagi apa yang dia Nak...
bila semua No No No....
Akan keluarlah ayat ...
"Ummi..ummi tak sayang Muaz eh"
kalau kita terus buat derk...
dia akan sambung lagi ayat...
"Ummi...muaz nangislah camni"
Tengok..gedik tak anak ahkak!!
Nak marah terus TAK JADI taw...
Tinggal seminggu lebih je lagi nak pergi sekolah dah dia......
Bila kena marah marah sayang...
bila kena ugut ugut sayang...
bila kena dehem dehem sayang...
bila kata Tak Boleh...
bila tak bagi apa yang dia Nak...
bila semua No No No....
Akan keluarlah ayat ...
"Ummi..ummi tak sayang Muaz eh"
kalau kita terus buat derk...
dia akan sambung lagi ayat...
"Ummi...muaz nangislah camni"
Tengok..gedik tak anak ahkak!!
Nak marah terus TAK JADI taw...
Tinggal seminggu lebih je lagi nak pergi sekolah dah dia......
Labels:
Keletah Anak
Thursday, 22 November 2012
#29 : Bra & Ayaq
Assalamualaikum....
Lokasi : Supermarket CMart, Arau, Perlis
Mak pak tengah melilau tengok barang...
anak pulak gembira berlarian nuuuu dihadapan...
tetiba terdengar panggilan anak yang kegembiraan berlarian itu...
tangan tunjuk ke arah itu dan menjerit....
"Miiiii....Miiiiiii....tuuuuuu Miiii punyaaaaa"
HaaaaHHHH gantung² tu lah dia tunjuk...
Lokasi : Supermarket CMart, Arau, Perlis
Mak pak tengah melilau tengok barang...
anak pulak gembira berlarian nuuuu dihadapan...
tetiba terdengar panggilan anak yang kegembiraan berlarian itu...
tangan tunjuk ke arah itu dan menjerit....
"Miiiii....Miiiiiii....tuuuuuu Miiii punyaaaaa"
![]() |
| gambar goggle je..abaikan pompan itu... |
mujur jauh sikit daripada dia...
sebab dia kan berlari tuju ke depan...
maka buat² tak tahu je lah...
ahbang?
huhhhhhh dah gelak pegang perut dah!!!
==============================================
Lokasi : Pasar Malam, Pauh, Perlis
Peluh berjejeran...
malam pun terasa panas...
*sebab tu lah kalau balik sini aircond dalam bilik terpasang je buahahahaha!
tau kan Perlis negeri terpanas di Malaysia...
bila pergi ke tempat begitu...
air je lah jadi modus operandi utama....
"Bang...ayaq cendoi satu, ayaq nyoq satu, ayaq milo satu"
suara kecik menyampuk...
"Abah...AIRlah abah....bukan AYAQ"
+_+
==============================================
Lokasi : Pasar Malam, Pauh, Perlis
Peluh berjejeran...
malam pun terasa panas...
*sebab tu lah kalau balik sini aircond dalam bilik terpasang je buahahahaha!
tau kan Perlis negeri terpanas di Malaysia...
bila pergi ke tempat begitu...
air je lah jadi modus operandi utama....
"Bang...ayaq cendoi satu, ayaq nyoq satu, ayaq milo satu"
suara kecik menyampuk...
"Abah...AIRlah abah....bukan AYAQ"
+_+
Labels:
Keletah Anak
Friday, 9 November 2012
#28 : Tutup radio...
Assalamualaikum....
Sampai sekarang kitorang tak tahu kenapa....
bila dalam kereta...
kami tak boleh berdendang ria...
bukak radio je ada orang tegah...
bos kecik hokeyyyy....
"abahhh bisinglah abahhh..."
terus tekan button off...
"abah bukak slow je..boleh eh..."
"takleh...bisinglah abaahhh.."
huahuahuaa...
tekanan kitorang...
dalam kereta macam naik kete jenazah je senyap sunyi hahaha....
tahlah apa yang bising pun tak tau...
kalau bukak tab ke game ke...
men tembak²...
tengok boboiboy...
tak bisinglah pulak ehhhhhhhhh....
*_*
Sampai sekarang kitorang tak tahu kenapa....
bila dalam kereta...
kami tak boleh berdendang ria...
bukak radio je ada orang tegah...
bos kecik hokeyyyy....
"abahhh bisinglah abahhh..."
terus tekan button off...
"abah bukak slow je..boleh eh..."
"takleh...bisinglah abaahhh.."
huahuahuaa...
tekanan kitorang...
dalam kereta macam naik kete jenazah je senyap sunyi hahaha....
tahlah apa yang bising pun tak tau...
kalau bukak tab ke game ke...
men tembak²...
tengok boboiboy...
tak bisinglah pulak ehhhhhhhhh....
*_*
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 31 October 2012
#27 : Solat
Assalamualaikum....
Macam tulah...
datang angin elok memang ikut...
datang tak elok..
memang melompat la disitu..
tapi setakat ni kalau dengan abah dia..
memang mengikut...
kalau datang angin tak elok pun...
dia baring atau main² sebelah abah dia..
tak berani jauh²...
mungkin setiap ceruk penjuru masjid/surau tak sama kan...
takut agaknya nak jauh daripada abah dia...
Harapan semua parents kan...
supaya anaknya berjaya dunia dan akhirat...
Insya'Allah....
![]() |
| Skodeng dari tingkat atas surau perempuan :) |
Macam tulah...
datang angin elok memang ikut...
datang tak elok..
memang melompat la disitu..
tapi setakat ni kalau dengan abah dia..
memang mengikut...
kalau datang angin tak elok pun...
dia baring atau main² sebelah abah dia..
tak berani jauh²...
mungkin setiap ceruk penjuru masjid/surau tak sama kan...
takut agaknya nak jauh daripada abah dia...
Harapan semua parents kan...
supaya anaknya berjaya dunia dan akhirat...
Insya'Allah....
Labels:
Keletah Anak
Wednesday, 24 October 2012
#26 : Bawa kereta
Assalamualaikum....
Main natang ni RM5 sepuluh minit tawww!!!
itupun nak sambung main motor...
sorry ye nak...
motor dah ada kat rumah....
main lah kat rumah tu sampai lobam yooo....
Main natang ni RM5 sepuluh minit tawww!!!
itupun nak sambung main motor...
sorry ye nak...
motor dah ada kat rumah....
main lah kat rumah tu sampai lobam yooo....
Labels:
Keletah Anak
Monday, 8 October 2012
#25 : Order sendiri
Assalamualaikum....
Situasi kalau makan di kedai....
saja je tanya sambil selak menu...
main² tanya sedangkan kami dah tahu apa yang dia nak...
"Muadz nak makan apa eh?"
dengan yakin dia order sendiri dengan orang tulis order tu...
"Nashik puteh dengan sop"
"Ayer milo satuuuuuuu"
Aaaaaaa....mujur lah itu je menunya...
kalau mintak western ke boleh pengsan kitorang...
ahaks!!
Sebab tu sekarang kalau makan kat luar..
kena utamakan menu dia dulu...
nanti ikut tekak kita...
dia tak makan...
bila tak makan..
mulalah nak turun..
lari sana-sini...
pitam disitu nanti...
Kalau KFC...
dia hanya makan mashed potato, roti, wedges, air...
ayam goreng dia tak makan hoke!!
*rugi tak? :p
tapi ahkak masukkan sikit ayam kecik² dalam roti dan cicah mashed potato...
maka takde lah rasa sangat...
Serius..
budak tu taknak AYAM...
tapi sate ayam makan pulop!!
Kalau MC D...
Filllet Fish je lah yang dia makan...
o_0
Picky eater kah beliau??
sedangkan masa bagi solid food....
apapun telan jek!!
Situasi kalau makan di kedai....
saja je tanya sambil selak menu...
main² tanya sedangkan kami dah tahu apa yang dia nak...
"Muadz nak makan apa eh?"
dengan yakin dia order sendiri dengan orang tulis order tu...
"Nashik puteh dengan sop"
"Ayer milo satuuuuuuu"
Aaaaaaa....mujur lah itu je menunya...
kalau mintak western ke boleh pengsan kitorang...
ahaks!!
Sebab tu sekarang kalau makan kat luar..
kena utamakan menu dia dulu...
nanti ikut tekak kita...
dia tak makan...
bila tak makan..
mulalah nak turun..
lari sana-sini...
pitam disitu nanti...
Kalau KFC...
dia hanya makan mashed potato, roti, wedges, air...
ayam goreng dia tak makan hoke!!
*rugi tak? :p
tapi ahkak masukkan sikit ayam kecik² dalam roti dan cicah mashed potato...
maka takde lah rasa sangat...
Serius..
budak tu taknak AYAM...
tapi sate ayam makan pulop!!
Kalau MC D...
Filllet Fish je lah yang dia makan...
o_0
Picky eater kah beliau??
sedangkan masa bagi solid food....
apapun telan jek!!
Labels:
Keletah Anak
Subscribe to:
Posts (Atom)











