Assalamualaikum & Hai....
Ini namanya sesi mengumpul
harta alatan Bento...
lagipun ada 2 orang yang mengirim...
daripada keluar tak buat apa..
baiklah buat kajian alatan Bento ni...
hahaha alasan munasarawak sangatttt kan!
Terjah ke
Mr. DIY kat Bangi je...
sinonim orang Bangi dengan sebutan
WARTA...
atas bangunan pun masih ada
signboard WARTA tu...
sekarang ni dikenali sebagai Bangi Utama Shopping Complex...
tapi bila sebut
Bangi Utama memang menggagau la nak fikir kat mana...
balik² teringat
Bangi Gateway...
apa² je lah...
Aduhai melilau gak cari kat mana bahagian jual alatan ni...
masuk setiap lorong akhirnya jumpalah....
bermulalah membuat kajian...
nak baca dekat kotak adakah ahkak memahaminya????
tulisan Jepangggg ko!
eh ke Cina? eh ke Korea?
apa² je yang pasti ahkak tak paham!
ahahahhaha!!
 |
| Bersebelahan alatan Baking rupanyaaa.... |
Apapun dahulukan barang orang yang mengirim...
jumpa
punch ni...
tapi jual 1 set pulak...
orang mengirim nak satu je...
tak ada pun jual asing...
cancel terus....
Belek punya belek inilah hasil tangkapannya...
Acuan Arnab tu adik ipar kirim...
satu set benarnya dalam tu ada acuan ikan dan matahari...
acuan Panda/Bear dengan Hati dan Bintang baru ahkak punya...
ahkak cari untuk
roti je dulu...
Ok ini rupa bentuk nasi bila dah jadi hewan...
teka haiwan apaaakahhhh ini?
 |
| Penuh pinggan jugak kan...ehehee |
Cerita lain...belek punya belek...
rupanya acuan Hati dan Bintang tu untuk tekap telooooooorrrrr rebus!!!....
sabar je lah hatiku ini!!
anak bujangku bentuk telur biasa pun dia makan...
tak perlu kot nak menarik perhatian dengan berbentuk macam²...
Dah pagi tadi dia tuntutttt...
"Umi mana roti ada star tu?"
uwaaaaaaa.....
setakat nak ganti Hati tu boleh je tekap dengan acuan
ini...
yang Bintang tu ...
Kalau tekap mesti rupanya petak kan...
mana celah nak dapatkan bentuk tu...
kalau sumbat² roti jadi tebal la pulak roti tu...
tak
besshhh dah lah...
adeehhh!!
"komengaaaaaa???"
Patutkah ahkak membuat menu roti berinti????
"komengaaaaaa???"