Showing posts with label Shaklee. Show all posts
Showing posts with label Shaklee. Show all posts

Thursday, 15 January 2015

Tamar Cocoa Pilihan Terbaru...

Assalamualaikum & Hai....

Ceh! tajuk cam iklan tebisyen jek...
sebenarnya lama dah cari pengganti cap M*l* ni...
dah cuba V*c*...
dah cuba *V****n...
masih tak menepati citarasa apak...
apatah lagi cap² jenama pasaraya memang sah la tak sedap...
dia je tekak special skit...
ahkak jenis telan je semua hahaha!



Kali ni tawakal nak cuba Tamar Cocoa...
tertarik dengan KURMA didalamnya...
harga pun dapat lebih kurang harga cap M*l*...
setakat beza 100g apalah sangatnya...
rata² tanya penjual harga RM21, harga ahli RM18...
bila tanya kat salah satu kedai kat Econsave Bangi tu...
dapat pulak harga RM18 mungkin dia stokis...
jadi kita grab je lah....

Alhamdulillah²...
bukan takat tekak anak je, tekak apak pun boleh terima...
sebenarnya juga nak cari pilihan untuk Mu'adz...
selain minum susu plain nak bagi dia pengganti koko...
budak nak belajar kena bagi benda² yang menjana minda gitu...
nak beli susu perisa coklat sendiri fahamlah kandungan gula dalam susu tu...
jadi kita buatlah mix & match sendiri...
setakat ni Mu'adz ok je minum dengan rakus!! muehehehehe!!...

Pagi sebelum pergi taski dan malam sebelum tidur buat macamni...

 + 

Masa santai bila² dia nak buat camni plak....

+ 


Haa variety kan....
eh siapa nak tahu berkenaan Meal Shakes boleh roger ahkak...
Tamar Cocoa tu ahkak beli je kat kedai...
ok...


Saturday, 13 September 2014

Care for Our Children-Love My Neighbourhood- My Kasih Foundation

Assalamualaikum & Hai....

Kita memberi sumbangan..
walau tak banyak, sedikit memadai..
utk anak2 dan masa hadapan...
kongsi rasa..
kongsi Mealshakes
~We also have a big heart~

Tak faham boleh tanya ✔
whatsap/sms 0176014541










Monday, 8 September 2014

Habbatussauda & MealShakes

Assalamualaikum & Hai....

Stok keduanya berbaki suku lagi...
kali ni memang kitorang bersungguh mengamalkannya...
Alhamdulillah apak dah jarang selsemanya...
itu je lah yang nampak sebab apak tu sensitif dengan habuk....
ahkak pulak jenis yang biasa² je...
anak pun kalau ada simptom nak selsema je..
bagi je Habbatussauda campur dengan susu...
berserta MealShakes sekali...
gabungan sangat padu gitu!!


Inilah rupanya bila Habbatussauda dah campur dengan susu+Mealshakes...
minyak memang takleh blend dengan air...
ini bila dah berhenti goncang minyak tu akan naik ke atas...
tak kisah pun sebab bila anak minum susu kan goyang²...
jadi bercampur ala kadar macam tu lah...
yang penting semua khasit masuk dalam badan....

Mula² nak bagi Habbatussauda ni cuak jugak...
takut dia tak boleh terima...
ahkak buat je susu macam biasa tak bagitahu pun...
tapi budak tu kan cepat alert...
tengok susu dah warna purple...
rasa pulak dah lain macam...
"Ummi apa dalam susu ni?"
masa ni memang puas susun ayat nak terangkan...
kita pun katalah ubat, sunah Rasul, untuk kesihatan blablabla....
mujurlah masa tu dia baru cerita kat taska...
cikgu cerita pasal Rasul...
lepas terangkan tu dia pun macam terpinga kejap...
tetiba...
"Yeyyyy sedap la ummi"...
legaaaaaaa!! panjang nau mikir ye nak....
sampai sekarang kita tak buh pun dia mintak Habbatussauda tu...

Sebelum jatuh hati dengan Habbatussauda tu...
dah jatuh cinta dengan Mealshakes dah...
sebab kes dia susah nak makan....
tapi sekarang tidak lagi....
bukti ni...



Ok ada offer bulan September ni....
beli 3 percuma 1...
kalau ada lebih RM boleh buat stok...
sebab tahan +- 3 bulan camtu...
dan tak tentu lagi 3 bulan akan datang tu ada lagi offer Mealshakes ni...
nak kongsi beli pun boleh....
kongsi dengan kawan² haa begitu...
campur kos pos pun masih jimattttt berbanding tak offer ok...


Terima Kasih Habbatussauda & Mealshakes 

Friday, 14 February 2014

Hilang sakit kepala dengan....

Assalamualaikum....

Hilang sakit kepala dengan izin Allah juga...

Itu ahkak nak highligt...
semua pun dengan izin Dia...
apa yang ahkak telan tu perantara saja...

Asyik cerita sakit kepala je kan....
sampai balik pun sakit kepala...
tahan aje lah dalam komuter tu...
berdiri...
mujur tak tumbang....
ok ok cerita macam nak mintak simpati...
sakit tu dah kurang sikit...
ubatnya minum air masak je banyak...
ada gak kakak ofis ni tanya...
"tak makan panadol ke?"
daku geleng kepala je lah...
sebabnya ubat ku menanti dirumah...
sebelum tidur ambik 2 biji...


OSTEMATRIX Shaklee

Kat link ada bagitahu bergambar part mana kat kepala yang sakit berdenyut tu...
berkaitan dengan simptom yang ada...

Nih kalau jadi macam ni sakit kepala terussss....
memang kenalah ambik 2 biji sekaligus....
lepas tu tidurrrr....
bangun tiada lagiiiii sakit kepala...
malah perut pulak mintak membuang sisa²...
bagus betul, kan....
supplement ni tak perlu ambik hari² pun...
*kalau nak ambik hari² pun bagus tapi telan sebijik je lah*
lelagik kalau yang malas nak minum susu...
baik untuk kalsium.... 
baik untuk tulang....
esok² tak adalah menggagau cari sent sendi pulak, kan...
begituuuu.....

Eh semalam ada setengah tempat hujan sekejap kan....
risau juga ni...
katanya kalau dalam 16 hari tak hujan...
air takungan kritikal...
dahlah rumah kitorang tak ada tangki....
jadi kambing pun mahal la jawabnya....

Jomlah doa hujan turun ya...

Nota Kaki:
Cik Ta, aku jawab soalan ko kat sini hehehehe....



Tuesday, 17 December 2013

Monday Mode...

Assalamualaikum....

Orang kata kalau jumpa Isnin...
kena kuat semangat..
tak mahu malas²..
dan macam² tips lagi sebelum tempuh hari Isnin...
siap beg anak ke taska/pengasuh...
siap gosok baju kerja...
siap kemas beg tangan...
siap rangka sarapan...
gituuuu....

Tapi kalau dah overdose aktiviti...
apa pun tak boleh...
hujung minggu 2 hari rasa tak cukup...
itu kalau penuh aktivitilah...
kalau yang jenis tak keluar rumah...
bangun tidur, bangun tidur...
apa pun tak boleh...

Aduh intro punya panjang...
sebenarnya semua ni hasil plan ke BBW...
yang tak jadi dan jadi...
jadinya semua caca marba...
takpa lepas ni ahkak cerita kat entri lain ye...
cuma nak bagitahu...
hasil plan caca marba tu la...
mendapat lenguh dan sakit badan maha hebat malam tadi...
jalan pun macam orang dah nak tunggu hari beranak....

Tahu ahkak telan apa malam tadi sebelum tidur??


Alhamdulillah terus elok bangun pagi tadi uols....
meneruskan hidup macam lipas kudung seperti biasa....
agak² kronik sangat makan la 4 biji...
kalau sedang² makan 2 biji...
yelah orang kata nak kalsium minum susu...
tapi dah sakit lenguh badan segala...
kalau teguk susu pun rasanya pagi ni masih camtu gak...
sebab kandungan susu tak sama dengan pil kalsium yang kita makan....
apapun tabiat minum susu hari² baik untuk kesihatan kita juga....

Nak cuba?
roger² je lah ahkak....
nak sebotol boleh...
nak harga cuba² pun boleh....
roger je ahkak k....





Tuesday, 1 October 2013

Promo Oktober ~Collagen Powder~

Assalamualaikum....

Mahu kulit CANTIK?
Mahu tona warna kulit SEKATA?
Mahu kurangkan KEDUTAN?
Mahu hilangkan hitam lingkaran bawah MATA?
 Mahu kulit ANJAL? 
Mahu hilangkan PARUT?

Mahu hilangkan JERAGAT?



di 




Wednesday, 18 September 2013

Terbaru!! Life-Sihat...

Assalamualaikum....

Masih belum penuh info...
tapi boleh je nak jejak kat sana...
blog baru LIFE-SIHAT

http://life-sihat.blogspot.com/

Terjebak?
oh tidak...
tetapi menjebakkan diri...
itupun setelah mencuba beberapa produk...
percubaan pertama dengan Vita-Lea...
lepas tu Advance Joint Health untuk mak...
Vita-C untuk suami....
sekian kalinya penamat masalah anak susah nak makan...
iaitu dengan Meal Shake!!
dan sekarang mencuba pula satu demi satu produk...
testimoni semuanya disana yer...
satu-persatu akan dikisahkan...
kisah jujur, bukan dongengan...

Dan paling best kat group kami...
memberi korang kebebasan memilih produk...
beserta dengan kesusaian budget korang...
eh tak sama dengan harga special atau promo bulanan tau...
ini adalah budget mampu milik...
nak tahu?
jangan segan² bertanya...
*malu bertanya sesat jalan dekkkkk*
diulangi....
                 diulangi....
                                    diulangi....
diulangi....

HARGA?
boleh adjust mengikut kesesuaian budget korang...

nak tahu?
jumpa di LIFE-SIHAT



Tuesday, 17 September 2013

Cuti 3 hari...

Assalamualaikum....

Cuti 3 hari...
*jauh berjalan sehingga ke pantai timur*
penat dan letih...
setiap hari ditemani...

Vita-Lea Iron Formula...
untuk tenaga macam Iron Lady...
maklumlah nak berjalan jauh...
dengan kerenah anak lagi...

Vita-C......
prevent daripada selsema atau demam...
 

hasil penangan GLA Complex...
terperiod pulak tengah seronok berjalan²...

tak lupa untuk Muadz...
Meal Shakes...
mesti letak dengan susu...
berselera makan...
yelah rugi jalan jauh² tak makan menu tempatan kan...

juga B-Complex...
maklumlah setiap pelusuk jelajah...
perlukan tambahan tenaga lagi....
supaya tak stress nak mengingat jalan...
terutama jalan balik semula ke homestay...

Semua kat atas tu ahkak dah cuba...
nak cuba juga??
boleh je kita adjust ikut budget korang...
Meh kita contact² yer...

Emel : ayue7882@gmail.com
SMS/WhatsApp/WeChat : 0176014541


Tuesday, 3 September 2013

Ahli Hijau Shaklee....

Assalamualaikum....

Syukur...lama juga berfikir...macam mampukah?...tapi bila diri sendiri, suami, anak dan mak dah menggunakannya....juga darpada inspirasi Mami PRIDE...maka, hari ini diisytiharkan...
menjadi salah seorang warga....
Emel : ayue7882@gmail.com
SMS/WhatsApp/WeChat : 0176014541

Alhamdulillah....


Next sambung lagi yek...
*nak bukak rumah baru untuk Shaklee*


-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...