Showing posts with label Harumanis. Show all posts
Showing posts with label Harumanis. Show all posts

Friday, 4 April 2014

HARUMANIS & SUNSHINE 2014

Assalamualaikum....

Musim mewangi dah kembali...
biasa bulan Mac dan April...
memang musimnyaaa.....
cuma di...
PERLIS....
PERLIS....
PERLIS....
kepada yang dah maklum HARUMANIS ni...
memang pricely tetapi berbaloi dengan rasanya....

Inilah Mangga HARUMANIS....

Gambar tahun lepas...
BOLEH ORDER sekarang...
seluruh Malaysia..
SMS/ Whatsapp 0176014541

Tahun lepas cuma kecilan je...
sebab tak tahu lagi sambutan macamana...
jadi tahun ni kitaaaaa.....
kita tu sebenarnya projek apak dengan cousin dia...
cousin dia kat PERLIS jadi supplier...
*btw, apak orang Perlis, kepada siapa yang belum tahu*
cuma beza kena caj kos pos la sekali...
sebab direct daripada Perlis...
kalau kitorang balik kampung...
mahu kena sewa lori bawak balik sini...
silap² lagi tinggi kos...

SEKOTAK 3 KG - RM85 termasuk pos semenanjung 



Sekotak saiz campur² lah ye...
untuk dapatkan berat 3 kg tu...
kalau biji besar, dapatlah sikit jumlahnya...
kalau biji kecik, dapatlah banyak jumlahnya...
meh tengok gambar² lain...



Hat ini Mangga SUNSHINE....


SEKOTAK 3 KG - RM50 termasuk pos semenanjung

BOLEH ORDER sekarang...
seluruh Malaysia..
SMS/ Whatsapp 0176014541

Terima Kasih yek....



Thursday, 18 April 2013

UPDATE: Jual Harumanis...

Assalamualaikum....

SOLD OUT! 
Terima kasih kepada yang membeli yer....
tahun depan musim mangga Harumanis kena balik kampung bawak LORI ni...ikikikikiki....
orang ofis asik tanya je itupun tak war² dengan emel, baru bukak mulut je tu..
tapi apakan daya limited stock...ampun yeee....
=====================================================================

Dah petang baru dapat update...
tetiba sibuk tahap gaban rempuh dinding konkrit...
ikikikikiki!!

Ada siapa berminat?

Entri lama....
HARUMANIS...
area Bangi, Kajang, Putrajaya...
tapi kena amek sendiri la eh kat Bangi..
tiada khidmat penghantaran....
Insha Allah esok iaitu Khamis sampai...
JUMAAT dah boleh collect....
setakat pukul 4.40 petang, Rabu...
ada kosong lagi untuk 3 kotak ye...

SEKOTAK - 3 kg
isi lebih kurang 6-7 biji ya!!

Kotak jenis HANDLING...
tak besar pun kotaknya
Makan dengan pulut dan santan...terbaek..
makan buah je pun okkkk....
tengok warna buah pun dah tahu kan...manis!

Buahnya memang besar!!
Sila kecur liur!!





Wednesday, 20 May 2009

HARUM sundal malam...

Malam tadi...tengah mengenang nasib sebab kes Nasi Goreng Tomyam tu...Tiba² terhidu sesuatu...dah la sorang kan..adik tak balik lagi...Hemmm macam ku kenal bau ini...tapi apa yaaa???

Haaaihhhhhhhhhhhhhhhhhh...pelammmmmmmmm!!!!

Sungguh saya terlupa balik kampung mertua minggu sudah mengangkut pelam bertajuk HARUMANIS....pelam tu di peram dulu...yelah baru petik dari ladang...sakit perut kang makan mentah²...Tu lah dia kalau dah namanya peram haruslah dibalut dengan suratkhabar...buh dalam kotak lagi...memang tak nampak rupa...memang lah lupaaaaaa!!

Nasib baik lah pelam...ko keluarkan bau yang haruuuuuummmmmmmmmmm.........kalau tak sampai berulat lah dok dalam kotak tu...

Nyum...nyum...nyum....MANIS+MASAM+HARUMMMMMM
Maaf la ye pada sesiapa dah kecur liur...saya tidak bertanggungjawab..kekeke

Asalnya pelam tuh packing dalam kotak...sebab nak mengangkut naik bas, saya buh la dalam plastik...mertua saya suh je jinjing kotak tu, ada pemegang lagi...tapi takut nanti tak sampai rumah dah kene kidnep..hehe.......pergi hari pertama, belum mencecah 12 tengahari dah abis....mana tak nya....bukan orang je serbu...bas pun serbu...sepupu MyWanWan siap kira lagi berapa biji bas ada masa tu...7 biji bas yang datang dari penang, perak, pahang lagi dan lagi....kalau dah 7 biji bas * dengan penumpang * sorang angkut brapa biji kotak lagi...mana tak habis cepat kan!!!

Tengoklah...ni hari ke-2 kami serbu seawal 9 pagi. Datang pukul 9 pagi pun orang dah ramai...siap beratur lagi..kaunter pun tak bukak lagi...dekat pukul 11 pagi baru kaunter bukak...itu pun limited...sorang sekotak!! alahaiiii....kami datang berlima...semangat kan...mertua semua ikut...hahaha...mungkin kenangkan saya la kununnya yang nak...halah tengah memoncit ni kan...padahal saya tak rasa apa pun tengok pelam....biasa² je...takdalah dalam kategori mengidam pun...hak hak hak...saja menyibuk ikut 2 hari berturut²....keh keh keh....

Dekat 20 kilo gak la kami soping pelam..muehehe...sebenarnya makan sendiri tu tak la sangat....yang banyak tu kawan MyWanWan yang kirim....sebab tau bulan Mei musimnya...

Sila baca disini :
KANGAR 3 Mei - Penggemar mempelam harumanis kini boleh menikmati kelazatan buah tersebut apabila ia mula dipetik di kebanyakan ladang di negeri ini termasuk di pusat penanaman utamanya di Pusat Pertanian Bukit Bintang, Sungai Batu Pahat.
Produk kebanggaan Perlis itu, sering dinanti kerana kelazatannya mampu menyaingi buah mangga dari negara jiran.
Malah harumanis dari Perlis juga sudah berjaya menembusi pasaran di Jepun walaupun dijual dengan harga RM100 sekilogram.
Di Pusat Pertanian Bukit Bintang itu, harumanis dijual RM8 sekilogram bagi gred A iaitu yang saiznya antara 450-650 gram sebiji, RM7 bagi gred B (350-450 gram) dan RM6 bagi gred C (bawah 350 gram). .......Lagi......


Sebelah kiri : pelam² yang di asingkan....Sebelah kanan : pelam jadi-jadian!!
Si Uteh tu menyibuk je orang tengah asing²kan pelam...belum sempat pelam masuk plastik...dia dah masuk dulu tengok kami dengan muka kesian+tidak bersalahnya....hahahaha...isskkk gerammmm betol...rasa nak geget je idung!

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...