Tuesday, 24 March 2015

Anak Johor...

Assalamualaikum & Hai....

Saya anak Johor...
dalam keluarga setakat ini...
kami empat adik-beradik...
*seorang belum kahwin lagi*
saya pecah tradisi berkahwin dengan orang luar Johor...
dahlah luar, jauh pulak tu...
nun diutara...
gerek sehhh!!
*ada kena penampo orang singapura ni kang*

Semalam...
kat Johor cuti...
sempena...
Nak tengok gambar banyak kat SINI...
Johor cadangnya nak buat Hudud macam Brunei...
*speechless*
buatlah kalau dah betul daripada Al-Quran...
kita² ni rakyat marhaen cuma tunggu kiamat je...
mengumpul pahala kat dunia, bersenang-lenang kat sana...
pemimpin kena lebih kerja keras menangani masalah agama & negara...
tak gitu?
mudah-mudahan Allah rahmati negara kita...

Ok...
rupa²nya dalam kemeriahan ada juga kedukaan...
baru terbaca harini...
*sebab tu terloghat singaporean kat atas tadi*

Nampak gaya datang hari pertabalan, teringat juga pemimpin kat seberang tambak sana....
rilek lah bukan pasal nak sanjung bekas pemimpin sebelah sana pun...
cuma dari kecik dah kenal mendiang ni...
kenal maksudnya bukan bertepuk tampar...
dah keluar dekat televisyen daripada saya kenal TV lg...
pulak tuh dulu arwah bapak pernah kerja kat seberang tambak sana...
jadi adalah cerita-ceriti pasal mendiang baik yang elok dan sebagainya...
haa begitu...panjang umurnya 92 tahun...

Saya Anak Johor Bahru...
lama pulak tak pergi Singapura...
ihikksss!!


5 comments:

  1. tu lah kan... Lee Kuan Yuew tu zaman2 Tun M jadi PM dulu asyik "gaduh" je... hahahahaa... memang ingat la mendiang ni dulu... tak sangka lama juga dia bertahan sampai 92 tahun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertahan hidup yg lama...
      bertahan memerintah dah jatuh ke anak dia kan....
      sampai ada kala tu terfikir "eh dia hidup lg ke?" hehehe!!
      memang panjang umurnya...

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. ehh..mcm negatif pula bunyi komen di atas... BUKAN mcm tu maksud ain.. hehehehe... just respect la Bapa Pemodenan Singapore... lagend ni...!! :)

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...