Monday 6 October 2008

Sepanjang Aidilfitri...

Alhamdulillah...dpt bejumpa lg di alam maya ni...warga blog kembali stlh bercuti raya kan...*wink*

# Balik Raya
- aku ngn adik ipar smpai ptg pose hari ahad tu...trus g param ye...sbb denga kaba mak mertua tak sehat...dok melepek sbb poison food..bli ikan patin msak lemak kt kdai...denga kata import dr siam...byk bhn pengawet..siannn mertua aku tuh...tp bila nmpk kami smpai..trus cergas bangun...heh!!....hubby lom balik lg...kekok? hemmm...aku wt cm biasa je...cm rumh sndri walopn ada gk la rasa kekok ngn pak mertua..heh...tp klu dh dok kua msuk dpn blakang dapo bilik dh cm umh sndri...lelama dh x rasa pe.....hihihi....sonok² pes taim kt umh mertua...

# Malam Raya
- wawah time ni start la sayu sendu seme ada...tp menten dh mkn ktupat pulut...wakaka...dh santai² pas wat keje dapo seme..aku pn tepon la mak bpak kt Joho....pok pek pok pek...mintak maap seme...huhu..syahdu²...mak aku smpat lg ckp ngn besan dia..heh...itu lah dia kecanggihan telekomunikasi..cewah..

# Pagi Raya
- pas mandi sunat seme..siap² nk p masjid...jeng²...loohh smpai masjid org dh solat dh...wakakakaka....gelak besa kmi semua...adoiii laaaa....sabo je...balik la pe lg...dowang pn heran la thn ni start awal lak...haii x mrasa aku nk solat di masjid yg dikelilingi sawah bendang...hiksss....

# Juadah Raya
- ketupat pulut daun palas *tempah je xde sape dh nk wat...+ rendang + ayam masak Ros + serunding...
- sebu perut asik pulun ktupat pulut, raya ke-3 aku msk sndri ketupat nasi segera mini Nona..hehe...buat kuah kacang...dorang ni leh mkn ngn kuah kacang je lawannya..tp cm aku seme leh pulun..ktupat nasi + kuah kari/sup daging *dh jd cm soto kn... pelik tgk aku seme leh suap..wakaka...
- laksa Perlis...mak mertua wat..pekatt giless...sedap!..jenuh tgk prosesnya..siap blend tulang² ikan...
- mihun sup utara...hat ni p serbu umah mak ngah...tiap² thn jamu laksa/mihun sup...kuah daging remaja yg fresh!!...pak mertua sluurppp x pndang kiri kanan..balik umh pensan pening pale..gtu le klu ade pnyakit org kaya ni kan...heh!

# Kuih Raya
- spt biasa mak metua men tunjuk² je..aku lak tmbah lg kuih tunjuk² + kek lapis...hubby tmbah ngn maruku...biasa la kan..cekgu beso yg bz..x dan la nk uli tepong...huehue...ritu seblom raya balik joho watkan kueh raya utk belah sana...ingtkan ckup nk bwk ke utara..skali dpt ciput..waduh x larat dh nk wat lg..dlm msa 2 hri wat 4 jenis...sakit pinggang nyah..tu yg kt utara seme tunjuk² je..

# Ziarah Raya
- raya pertama dpt la p kuboq arwah² mereka yg tlh tiada..sedekahkan doa...smbil cantas² rumput yg menjalar...
- beraya umah sedara mara belah mertua...smbil mengembongkan perut yg msih bersisa kosong..ekeke...

# Duit Raya
- hat ni part hubby okeh..aku tidak tmsuk dlm list ekeke...eh tp kene gk pau ngn adik ipa..huehue...hemmm..rupanya patern belah mertua...spupu² x keje lg kene bagik..seb bek la x brapa ramai...klu la seblah aku bersusun spupu cinonet²..mau rabak poket..wakaka...

# Baju Raya
- aha...hubby pkai bju nikah dia je ritu...aku lak pkai bju thn lps...hehe...selamba je...sbb bju tu kurugn kedah ringkas sgt...nk wat keje dapo vs nk g braya vs layan org dtg umh...kan kan....

# Kenduri Raya
- kwn sekolah hubby kawen pd raya ke-4...owhh time ni la bru pkai bju raya selai bli kt PKNS tuh...ada sorang lg kt Kodiang...tp hubby lupa nk bwk balik kad..so xtau hala tuju...tpksa kensel okeh...

# Tiada di Hari Raya
- kwn mak mertua...pen kanan skolah lama katanya...sehari seblum raya dpt berita jatuh bilik air sakit jantung trus koma...raya ke-2 telah pergi mengadap Ilahi...Innalillah...terasa cmana perasaan family arwah...pergi di saat kemeriahan raya kan....

# HP Raya
- ehem hemmmm....kn ada cite kan psl tepon dh pekak tuh...huehue...hubby bg nasehat utk trade in sblm penyakit len hinggap kt hp tuh...nt dh susah nk jual balik...ha lah nasehat² gk tp ongkosnya nggak ada bajetnya..hubby bg nasehat, aku pn nasehat kn dia la drp bg duit raya kt aku..pe salahnya bg tepon raya kannn....psiko²...ha ha ha......duit raya nt bli pape..habis n x nmpak pe pn kan..klu hp..rasa dekat di hati..ha ha...ni la ghopernya...paling murah yg ada 3G..ala bkn pkai pn..tp dh ada dlm tuh..yg pnting dlm bajet hubby...nyeh²...
*utk makluman tiada gmba..gmbo HP tu pn mik kt tenet....almaklumlah jd org dapo sentiasa...x ingt pe dah....

4 comments:

  1. versi summary jugak ye..without pics..paling best bab henpon raya tu la.cayalahh

    ReplyDelete
  2. antalya
    alhamdulillah..rejki raya dpt hp..d luar jangkaan...hihi

    ReplyDelete
  3. hohoho...hpon raya yer :D Slamat kembali bekerja...adeh

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...