Monday, 7 September 2015

Qirati ke Al-Quran...

Assalamualaikum & Hai....

Hari ni Muadz datang Taski..
disambut oleh kawan²nya sambil jenguk beg yang dia bawak...
umminya mengikut sampai dalam sebab nak pulangkan kat cikgu kad diskaun beli Al-Quran...
hahhh dalam beg tu sebenarnya Al-Quran baru...

Alhamdulillah...
kawan² yang kerumun beg tadi masing² berkata..
"wah Al-Quran, Muadz naik Al-Quran hari ni"
Allahu....indahnya Taski ni dikelilingi anak² Syurga...
dengar suara cikgu lain pulak...
"berseri Muadz harini...tahniah harini mengaji Al-Quran pulak"
Muadz macam biasalah...sipu² sipuuuttttt!!

Nampaknya keputusan ahkak tak beriya sangat tahun ni dengan projek biasa..
berhasil dengan pencapaian Muadz sekarang...
walaupunnnn...
kat rumah memang agak liat jugalah dia tuh...
tapi bila tahu perkembangan kat Taski..
syukur sangat²...
nak mengharap sangat ibubapa yang jadi kuli bekerja ni...
memang penat je lah...
tapi demi anak kena juga usahakan kat rumah...

Taski Abim ni guna ala Muqaddam sendiri...
tak gunakan buku Iqra' seperti kebanyakan...
memang ada silibus sendiri semenjak berpuluh tahun dulu...
buku dipanggil Qiraati 1 sehingga 5...
cuma kat rumah je lah guna Muqadam legend tu ha...

Contoh Qiraati buku 1 dan buku 5
Minggu lepas cikgu Whatsaap gambar...
minta beli Al-Quran dan pelawa kad diskaun dia untuk beli...
kami pun ok je walaupun tak tahu harga berapa...
memang agak pricely...
dan apalah sangat nak berkira untuk kitab sesuci ini...
jadi weekend kali ni memang berjalan dalam PKNS Bangi je...
dari kedai buku sehingga ke dalam Billion sehingga jualan kat bawah²...
yelah pergi ke tempat macam tu mesti leka membelek..
lelagik masuk kedai buku...heaven!!

Inilah Al-Quran yang cikgu suruh beli untuk pembelajaran kat Taski...

Muqadam legend masuk frame gak sebab kena bawak tinggal kat Taski

Budak zaman sekarang...
Al-quran sangat canggih....
dilengkapi dengan Tajwid, Tafsir, Terjemahan dan Hadis Sahih....
bagus juga begini...
sambil belajar mengaji, belajar Tajwid, baca Terjemahan..
dan memahami hadis...
harap Muadz manfaatkan pembelajaran disini sebagai permulaan untuk kehidupannya nanti...

Rasa sayang pulak lagi berapa bulan je nak tinggalkan Taski ni...


4 comments:

  1. salam kak..

    sama la.. anak sy pun pakai qiraati.. sebelum ni pakai Iqra..

    dulu2 kita pakai Muqaddam legend gak..sama ....hehehehe

    Alhamdulilah... cepat sungguh anak akak naik al quran...

    Sumijelly.com

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...