Friday, 20 May 2011

Mengalah...

Assalamualaikum....

Pagi tadi macam biasa bersiap  masak semua...sambil tunggu pak supir balik kerja..ahkak letaklah kepala...kepala berat...terlena...sedar bila pintu gril berkeriuk....tapi kepala tak boleh angkat..akhirnya ahkak mengalah kepada keadaan sekarang...perlu REHAT...

Ke klinik jua...dengan tujuan jitu mintak MC dik non!! sebab dah 3 hari demam ni, ubat dah ada ambil kat klinik panel ofis tapi kalau kat sana harapan la nak dapat MC...siap cakap "boleh kerja lagi ni"...jadi apa lagi kalau pergi klinik sekarang kalau bukan mintak MC kan...

Memang kalau nak mintak MC...banyak dugaan hehehe..ye lah selalu tu takdelah sampai sejam tunggu turn...hari ini merasa sejam dan tersengguk mengantuk...ramai pulak baby amik suntikan hari ni...bertabah uols....

Bila masuk jumpa doktor..tak cakap banyak...ahkak terus cakap "demam dah 3 hari, ubat dah ada..nak minta MC je"...hehehe....doktor pun dengan senang hati "haa senang cerita..takpayah cek dah"..heehhehe...sempoi tul la doktor...Terima Kasih ye...

Ahkak hantar si kecik seperti biasa dengan BS..oh jangan lah mengata yer...bukan tak sayang anak...tapi ahkak pun perlukan REHAT secukupnya...kalau budak ni ada alamatnya sampai kesudah ahkak tak rehat...bila dia tidurlah kita capai buat itu ini serba sedikit, kadang-kadang baru nak join dia tidur...dia dah bangun pulak..kena berjaga dia pulak kan...ini kalau dah lalok dengan ubat...ada dia panjat terjun tiruk pun nanti tak sedar...lagipun kalau ahkak tak sihat siapa nak jaga dia....dan..

Kalau tak hantar kat BS pun...potong jari ayam lah...mesti dia kene angkut gak ke rumah BS tuh...anak-anak BS tu mana boleh sehari si kecik ni takde...cari sampai ke rumah..alang-alang biarlah dia kat  rumah BS...bermain dengan kawan-kawan dia...cukup masa ahkak amik...dan...
Tadi pukul 3 petang ahkak dah ambil si kecik dah...merindu tau...selalu petang nak maghrib baru ambil dia...kadang-kadang lajak sampai pukul 8 malam...yelah maghrib tak akan nak angkut dia...banyak SETAN masa tu!!...

Sekarang pun masih sesak sikit nafas...hidung pun berat dengan 'cendol'...kepala ringin sikit...harapnya esok lusa semakin ok...risau dengan si kecik ni takut berjangkit kat dia....harap tak lah...






1 comment:

  1. Makan ubat! Jgn skip tau! Baru cepat baik! Moga cepat sembuh!

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...