Friday, 24 January 2014

Muntoh Pulak..

Assalamualaikum....

Siang...
Ayam masak kicap...
"siang tadi banyak dia makan habis mangkuk selalu tu, siap kacau abang makan lagi, adalah 3 suap"

Malam...
Ayam masak kicap...
habis juga sepertimana penceritaan siang tadi...

Motif?
lauk sungguh enak...
hasil air tangan amak dengan penuh kasih sayang...

Muntah 3 kali ko!!

Pening makpak pikir...
kenapa sih??!!

Bangun pagi ni...
badan panas...
dan mendapat satu lagi tumpahan...
muntah!!
amak dah jelita siap berjubah dah dipagi Jumaat ni nak...

Pergi Hospital Azzahrah...
kena tunggu lebih kurang 20 orang...
oihhh awal pagi pun dah ramai...
yelah buka 24 jam kan....
kepala mula fikir klinik lain...
klinik panel lain dah tak jadi panel dah...
itupun biasanya klinik bukak pukul 9 pagi...
*belum tentu doktor sampai lagi*
cuba nasib klinik panel baru...
Klinik Perubatan Lita Alis..

Kaunter Klinik...
sempat lagi kan snap gambar...
mula² google bukak pukul berapa...
pukul LAPAN??  wahhhh!!
terus telefon untuk pastikan panel ke tak...
maklumlah baru...
tengok jam 8.10 minit...
terus gegas ke sana...
orang pertama....

Jumpa doktor....
"perut banyak angin, menolak makanan, salah makan..."
cuba baca balik perenggan highlight merah tu...
*garu kepala*

Rupanyaaaaaaa....
apak baru bagitahu...
siangnya ada anak kucing masuk rumah...
main² la dorang ni dengan anak kucing tu...
sekali tu kucing tu muntah....
sambung main lagi...

Rasanya ada kaitan tak?

Doktor...
"hama kucing pun boleh jadi juga, main kucing lepas tu pegang anggota, makanan ke...kucing pulak macam tak sihat...yang pasti perut dia banyak angin ni"

Hah yelah doktor...
terima kasih bagi ubat angin, sakit perut, tahan muntah....
dan ubat tenaga...
wahhhh tenaga kau!!

Semoga cepat la sembuh nak...
nanti boleh main salji kat kampung..
ehhhhhh????


6 comments:

  1. Risau jugak ye kalau air tangan mak buat anak sakit. Confirm makan luar aje la lepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idak la wei nak perliiiiii... hahahaha.

      Delete
    2. hahaha iyelah tetonggeng2 kita ni masak...
      mmg tak la punca muntoh tu...

      Delete
    3. Awat smp tertonggeng-tonggeng? Dapur kat bawah ka?

      Delete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...