Wednesday 19 November 2008

Umah + air pasang

Ni seme longgokan cite minggu lepas okeh...

# Mlm jumaat aku, hubby ngn adik ipar g jumpa owner umah sewa baru...hubby x tgk umh lg...baya deposit + sign aggmnt...ni jek yg smpat snap kt lua..nk snap gmbo umh...ala pondok jek...lgpn segan cm jakun je nk snap umah tu..dh la kosong kn....


Sayupp mata memandang nih...agak tensen lah terus terjun dr atas nih...keceburrrr trus msuk pool...kot la trus msuk pool kn...klu msuk lobang len? ihikkkssssssssss.....

# Esoknya Jumaat, hubby g intebiu kt Bangi....ptg baru betolak balik JB...dok singgah sana sini...mlm gk la smpai...lapar kan...plak tuh dpt biter tepon kakak...dia bitau umah cm ala tongkang pecah sbb air nek....so, kita mkn dlu....

Ni kt Kg. Melayu depan masjid...tapau murtabak...murtabak RM8, besoo...then ktorang mkn la nasik pattaya ngn usa...uhhhh....usa tu cm nasik paprik jek...haisshh..smpai skang x jmpa lg yg tul² Nasi Goreng USA...kene g sana kot...wakaka....gmbo mkanan xde eh...disebabkan air yg smpai dulu,,pastu gelas plastik tuh petak..tu je la aku smpat snap...bila mkanan dh smpai...bismillah..trus je ngap..hihi

# Sampai umah tgk la bekas air pasang...mak kata dh 2 mlm msuk dlm umah....tggu 3 mlm...mknanya mlm tuh lah...tpaksa la tido² ayam st g...yg slamat bilik aku je lah...tmpt len mmg dh msuk air dh....

Ni la mlm ke-3...bih kuang kol 1 pagi...aku tesedo air ni dh msuk umah dh...mmg la cetek kn..tp air koto...air pasang keling namanya...hahaha...sori eh x de menyalahkan mana² pihak..dh org kt situ menamaknnya gitu...sbb mmg dr dulu ujung thn je air ni akn nek..pastu mmg slalu time raya org gelap nih la kn...tuh yg dinamakan pasang kelsss...ihiks....

Hah ni pn buring nih tggu air tu nek ke tak..tecango k depan pintu bilik...siap ukur kelajuan tuh...kut la nek kene la angkt brg2 dlm bilik tu plak....seb la x nekk...hubby aku tesedo dlm mamai tu nk gk tolong angkt brg kunun laa...aku x kasik dh suh la dia tido..aku ni dh biasaa...lgpn abg aku adaa...dh kompem tak nek air tu aku pn smbong tdo balik lah kn....pastu sayup² dengo abg aku dok memberus lantai..ahaks...sori lah...gue dh x larat..ngntok..timakaseh lah yer basuh umah...kul 3 pg gk dia tdo katanya....*aku rasa kalo la adik ipar dia x ada..mau soknya bru bsuh lantai tuh..ngn aku skalik la kene kerjaaaa..haha...


9 comments:

  1. sedang imagine camne keadaan akak tercongok kat dpn pintu dok tunggu air pasang hehe

    ReplyDelete
  2. antalya
    ekekek...tecongok smbil bersimpuh dpn pintu bilek dlm keadaan mamai...ekekekke

    ReplyDelete
  3. huik....banjir? hehue syoknyer main air :D KNape die panggil air pasang keling eyh? sile terangkan secara pjg lebar kak @yue!! :D

    ReplyDelete
  4. hanie
    alop..suda diterangkan itu dlm kaler kunen yehh...

    ReplyDelete
  5. bila ko citer pasai air pasang, tingat balik time2 kita nak kawin tahun lepas kan? memasing duk ngadu keadaan ujan kat kg memasing, huhuhu....saspen betul masa tuuu...nak kawin lagi, duk takut banjir lagi...ko ok laa, x der mende...aku gak yg punyer perancangan larikkkk bertaburrr...huhuhuhu....dah takdir tuhan, camtu laa.....

    ReplyDelete
  6. RaFFLeSiA MeRaH
    weh kak...tu bkn stakat air pasang..tu BANJIR woooo...

    kenangan terindah tu kak...ihiksss...

    ReplyDelete
  7. ntah nyer kan.. kalo kat kg aku pun same.. kalo air pasang.. dapur akan tenggelam.. pakcik ngan mokcik aku pun panggey air pasang keling.. hahahaha.. pemes betul nama tu.. :p

    ReplyDelete
  8. hanie
    hahaha..gelak gelak gelak!

    ecah
    hahhh...nama pemes smpei ke PD tuh..hahahaha...

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...