Thursday, 3 December 2009

Jaga baby...

Haritu...

Muadz belum lepas hari..umminya masih dalam pantang...jadi meragam terlebih...malam tak boleh tidur...merengek...tepuk-tepuk montot...dukung...landingkan atas tilam, buat kubu kiri kanan atas bawah...tak lama...jaga balik...macam tu lah kami jadi burung hantu...siang Firas bantai tidur plak...adeh...yang kesian...abahnya lah...esoknya nak kerja...tapi yang bestnya...Muadz lagi suka kalau abahnya yang dodoikan dia...nyeh2....

Satu hari bila abahnya balik kerja...mata kuyu, menguap terlebih....tejelepuk atas sofa....kedengaran dialog...

"Abang kene gelak"

"Sebab malam abang jaga baby"

"Dorang kata kenapa susah-susah jaga baby...bini kan ada"

"Kenapa eh...dorang gelakkan...dulu dorang tak pernah...tak bangun jaga anak nangis malam-malam ke?"

"Apa hilang macho kehenseman ke bangun jaga anak malam?"

"Abang tak boleh lah dengar Firas melalak macam tuh...kesian..."

"Takkan nak biarkan bini terkangkang kiap sorang melayan anak menangis meragam cam kita ni yang setiap jam terjaga"

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz........

Loh terlena laki aku sambil membebel.....ha ha ha ha!!

Errrr...berkenaan dialog diatas...LU PIKIR LA SENDIRI wahai sang-sang suami dan bakal bapa di luar sana....

NOTA KAKI:
* Korang jangan pening pulak saya guna ganti nama jap Muadz, jap Firas...bukan anak 2 pn...kembar apetah lagi..ha ha ha...sebab saya memang panggil dua2 nama pun...nama yang ada makna yang baik...sebab tu kami tak pilih nama anak panjang berjela...nanti mesti kena ada panggilan pendek..panggilan pendek yang pastinya tidak bermaksud apa-apa....


6 comments:

  1. bagus lah kalau suami ayue tak payah diminta2, dia sendiri ada rasa perlu tolong bini haga anak malam2 ari
    mintak2 suami kita gak sedar diri nanti..
    kena didik dari anak pertama ni
    kang dia termanja lak

    ReplyDelete
  2. lawak ar hubby akak nih.tgh dok bercerita pon bleh terlena.mmg betoi2 ngantuk tuhh.
    anyway akak sgt2 bertuah dpt suami yg sanggup berjaga mlm..I salute u bro.tabik springgg

    ReplyDelete
  3. dayu:
    kene tgk bakat somi drp skang tu dayu..

    ReplyDelete
  4. antalya:
    amiinn..
    yun pn kene tgk bakat jeff cmana..heeheh

    ReplyDelete
  5. kak ni la namanyer pengalaman kak.akak ngan husband kena banyak2 sabar tau..umur dr 1bln ke 6bln..memang mancabar betul nak menghadapinyer,..

    jgn baik2 tau...rezeki tu...best kan bila nama anak kita ada makna.. :)

    ReplyDelete
  6. sujaihah:
    ye timakaseh..
    ikut citer tu..yg x sabarnya org len, bkn kami...

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...