Tuesday, 12 October 2010

6 koc..










Mulai 4 Oktober 2010, KTM Komuter akan menyediakan ‘6-Car Komuter'
untuk perkhidmatan HENTIAN TERHAD untuk perjalanan berikut:



  • SEREMBAN > SG BULOH
  • SG BULOH > KAJANG
  • SENTUL > SEREMBAN

Jadual lihat sini





Ahkak memang ketinggalan keretapi la cenggini...rupanya dah dari minggu lepas dah ada 6 koc ni...tapi disebabkan minggu lepas mak ahkak ada kat rumah...ahkak gi kerja lambat sikit hehe....minggu ini, semalam keluar rumah seperti biasa...dapat menikmati tren baru 6 koc dari Seremban...sangat selesa...sejuk!...walaupun tren ni takde koc khas untuk wanita...tapi masih awal kan...takdelah istilah himpitan maha dahsyat....persekitaran dalamannya lebih kepada keretapi jalan jauh tuh...ada tempat beg kat atas, ada no penumpang, tempat letak barang jaring kat belakang kerusi....


Baru memuji kan....TAPI hari ini...

Mula² announce lagi 10 minit...ok tunggu nampak kepala tren dari jauh...dengan cahaya lampu...semakin dekat....lama kelamaan semakin lambat pulak...tak sampai lagi kat platform...tunggu punya tunggu...orang KTM baju biru suruh pindah ke platform sebelah...dari platform 2 ke 1....dengan rasa semangat waja berbondong lah semua tukar platform...

Tunggu lagi....

Dengar announce lagi 5 minit sampai...TAPI ada tambahan...."para penumpang di platform 1 sila pindah ke platform 2"...

Tak ke hangin?? Eksesais turun naik tangga yang tinggi satu hal kan...kesian kat orang² pregnant... kan??


Bertabahlah!!


2 comments:

  1. yanie:
    ye klu lah buleh kurusnya kan...
    skng yg kurus kaki..sakit2 kaki owh..
    hahaha...

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...