Tuesday 2 December 2008

Komuter...

Pertama kali semalam saya merasa balik keje dgn komuter (sbb time pegi keja adik ipar saya anta, kn saya msuk lmbat smlm), harini lak merasa masa pegi keja (balik mungkin tak sbb saya ada appointment ptg kt spital)...kesimpulannya....mmg mcm SADIN....tp bak kata Uji, kwn yg dok tmpt yg sama...."sadin pn leh bejoget lg tau"...ha ha ha.....

Sungguh, bila dh keadaan mcm tuh....saya tak perlu pegang apa² pn, cuma perlu setting 'kuda² kaki' utk imbangkan badan..saya berdiri statik...depan, blakang, kri kanan semua manusia yg sama² naik tren...sendat+padat!!...naseb klu sesama pompan keliling kita tuh...klu lelaki??? ...Astaga....

Pg td, smpai kt stesen Pantai Dalam klu tak silap, mmg dh penuh...org nk msuk gak...last² ada brader tu sound..."bumbung kosong...bumbung kosong".... adehhh....saya rasa dh cam kt India lak klu tul² la ada yg rela nek ke bumbung...huhuhu..

Patu ade nmpak sorang akk tuh peknen...perut dh nmpak...kua kt KL Sentral dia dh tepuk² pinggang belakang...sian saya tgk...mcamna klu saya peknen nt...sanggup ke??

Tiada pilihan...saya kene gak nek tren komuter tu...taknak lah menyusahkan adik ipar saya klu dia antar saya g keje...pastu dia kene pusing smula ke Shah Alam kn...

BIla fikir balik...mcm nk amik balik tawaran drp somi saya haritu psl keta....TP....

8 comments:

  1. huhhhh...rugi la suami dah offer keter x nak amik...ha, kan dah susah rebut2 dgn bangla dgn india....

    ReplyDelete
  2. haish!. org nk bagi kete tak mau pulak.. hehe

    masa bdn kuat boleh le ayue sesak2 gitu. kalau esok2 dh tua.. isk.. hehe

    ReplyDelete
  3. kah kah kah..haa baru kak ayue tau betapa siksa nye naik komuter yg dah dua tahun naik ari2 ni? :P

    Tu blom jadi spiderman bergayut2 kat pemegang kat atas tu..silap2 tercium abih ketiak org :P.

    kete? kalau sanggup berhadapan dgn jem pulak....ok je kot kuikuikui

    ReplyDelete
  4. RaFFLeSiA MeRaH
    aiyoo..bkn BAGI kete..huhh!

    *susah la nk eksplen klu kta sndri x berada dlm situasi cmni...

    cikgu jawe
    doa² la idak la smpai ke tua nek komuter ye cekgu yeee...

    hanie
    ahaks..phm dh..phm...awk tu lg la lama kn nk smpai ke s.alam lg tuh...haha..

    ReplyDelete
  5. jgn tapi2 la ayue...ada keta kan senang nk gerak...walaupun keta jenama seekor haiwan...pakai je dulu...

    *aku kan kwn ko yg prihatin....ehehe...

    ReplyDelete
  6. KaSiH
    ishhh x kesah la psl jenama cap hewan ke apa ke...ada faktor len lg wajib dipikirkan...huh!

    ReplyDelete
  7. kak beli la keta..minyak dh turun harga lg nih.insyaallah bleh ekjas monthly bajet utk byr loan keta tu.dun worry akan ada rezeki nye

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...