Monday, 20 July 2009

Hari ini...

Hari ini 27 Rejab...ramai yang ambil kesempatan untuk berpuasa sunat sempena Israk Mikraj..kat foodcourt pun tak ramai orang...he he he....alhamdulillah...tahniah kepada mereka yang berpuasa sunat...

Saya tak berkesempatan lagi untuk berpuasa...percubaan berpuasa kali ke-2....rasa mual+loya kembali lagi...huhu...dengan keadaan cuaca dan kepanasan badan tiap² malam yang sentiasa berpeluh...nasib juga saya ni peminum air masak yang tegar..kalau tidak...tak tahulah..ibarat badan ni 'kemarau' la gayanya...

Lagi...keadaan sekarang...baby yang tengah membesar dengan jayanya...bukan setakat ibarat kupu² dalam perut..TETAPI dah serupa perenang negara...bermacam² aksi kuak dah...bukan setakat seperti gelombang...bergelora sudah!..bukan setakat tendangan halus..tetapi sudah seperti berpencak silat berkuda kepang...dengan tendangan² dan debikan bertubi² tidak kira malam dan siang...ouuchh mengah dibuatnya!...itu belum lagi semasa tidur..mengiring ke kiri atau ke kanan, seperti terhimpit kaedahnya...jurus buah silat diterima...he he he...sabar je lah anak kecil ini...aktif sungguh! Alhamdulillah..

Bukan mengeluh ya...tetapi menceritakan suatu anugerah yang tidak ternilai...kehidupan yang bernyawa bersatu di tubuh...SUBHANALLAH...tiada kata dapat mentafsirkan perasaan itu....


10 comments:

  1. cik limah lupa nak posa ari nih
    pi bedal char kuew tiau pagi td

    hahhahha......

    ReplyDelete
  2. waaaa..
    xsbr nk rase tendangan & kuak kupu2 baby tu..
    huhu :p

    ReplyDelete
  3. nanonano:
    hrp bersabar..serta sediakan perisai keke

    ReplyDelete
  4. dear,seronok kan..i pun sama..if mengiring kan..baby mcm xsuke..mula la dia xduk diam..kalo i jln2 kan..lagi dia suke menggeliat..aish..nanti lps baby kuar mesti rindu kan...

    ReplyDelete
  5. nurulzia:
    uihhh...mesti rinduuuu baby kicking..
    olh itu, sedia la dgn 2nd production..hihi

    ReplyDelete
  6. hanie:
    :p xpe...rejab..syaaban ada lg..

    ReplyDelete
  7. bilakah sy akan merase perasaan spt itu :)

    ReplyDelete
  8. lavender:
    soh la incik ali propose cpt² :p

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...