Thursday, 12 February 2009

Ketakutan....(edit)

Tok! Tok! Tok!

Dum!Dum!Dum!

Dang!Dang!Dang!

Gedegannnnnnnnnnnnnnnggggggggggg!!!

Prrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnng!!!!!!!

Lihat jam pukul 4.30 pagi....jantung berdegup kencang seolah berlari 1000 meter tanpa toleh ke belakang...

Perlahan menguis pintu bilik
Mengharapkan tiada susulan bunyian....

Otak berputar...Keluar? Tidak?
Melihat nun dihujung kaki pintu hadapan...
Disebalik celahan kalimantang koridor....
Tiada samar bayangan....
Nafas lurus kembali...
Perlahan menginjak....
Memicing telinga....

Ada suara!!
Orang...Walkie Talkie... ketukan....

Hati memberontak ingin tahu...
Menyelak helaian langsir...sedikit..
Perlahan menarik picu tingkap...sedikit...

Terang koridor disimbahi kalimantang...
Tiada apa-apa....
Mungkin ditingkat atas..atau bawah...
Cuma...
Kedengaran.....
Lontaran suara dalam bahasa T*M*L!!

Arghhhhh....tension betul la.....

"Macha, kalau nak mabuk ke, kunci tinggal dalam rumah ke, nak pukul orang ke....TOLONG JANGAN MEMEKAK MASA ORANG TENGAH TIDO....BOLEH TAK????!!!!!!":angry:

EDIT:
Oh lupa nak terangkan...bunyian DAM!PRANGGGG!GEDEGANGGG! tu hasil daripada KETUKAN dan PECAH pintu atau tingkap...memang bunyi seperti pecah rumah orang!!
:minimo_25:

Alkisahnya, saya berseorangan malam tadi...mungkin juga sampai malam ni...adik saya bermalam dirumah kawannya menyiapkan final project paper ....

Ada sesiapa nak temankan saya??

NOTA KAKI:
* Walkie Talkie itu kepunyaan guard yang ditempatkan disetiap blok kawasan rumah. Nasib juga ada pacik guard, kalau tidak sampai ke sudah la bising macam nk tumbang blok tuh!



13 comments:

  1. adeeeiyyyy.. bikin gua saspen maaaa!

    ReplyDelete
  2. cikgu jawe:
    eh..gua pun saspen masa tu maaaaa!

    ReplyDelete
  3. heheheh ingatkan momok masuk rumah td..haiyoh!

    ReplyDelete
  4. hanie:
    actly, ingtkan org masuk umah gak...ketukan tu mmg denga dekaaattt sgt...mcm pintu umah sendri...huhu...tu yg saspen tuh!

    ReplyDelete
  5. ayue aku pun takut la klu camtu...so aku adalah org yg tak layak sekali nk temani ko...siannya...

    ReplyDelete
  6. jom tido beramai2 di umah kak ayue

    hahhahha

    (^_^)

    ♥Yanie Putrajaya♥
    *********************************

    ReplyDelete
  7. saspennyerrr.....mohon selisih malaikat 44 la ape2 jadi time kita sorg2 camtu kan....k****g memang mcm tu, suka buat bising x kira org lain...

    ReplyDelete
  8. adoiiii... tgh2 malam buta camtu.. mau tak suspen.. gugur jantung weii

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...