Tuesday, 3 February 2009

Kucing pulak....

Ni pulak kucing² belaan (belaankah? kucing datang sebenarnya, tapi kami bagi makan cuma tempat tidur di luar) kami sekeluarga...

Tengoklah kat mana mereka ni tidur...masa ni hujan lebat tau...semua cari port memanaskan badan...he he he....ni kat beranda dapur...masih tak kena hujan....

Celah kelapa tua pun syookk!! Dalam bakul besar isi kelapa yang dah jatuh daripada pokok...

Celah kain² buruk pulak...dok lepak kat seat van yang dah tak guna..seat tu memang letak kat beranda dapur tu...

Gambar senget la..malas nak rotate..wakakaka...nampak tak kat punggung kucing tu ada makhluk hitam..tu anaknya tuu....ada ke dia membontotkan anaknya...pegi la puluk ke pa ke kaaannn....sejuk loh....ni kat port sebelah rak kasut...


Sebenarnya banyak lagi tau kucingnya...tapi yang ada kat beranda masa tu 3 ekor ni je lah..yang lain samada kat kedai bapak saya atau tah pegi merayap ke mana...saya pun taktau berapa semuanya...maklumlah 'kucing datang²' atau orang ckp 'kucing kampung'.... mereka makan nasi + ikan goreng atau rebus.... takda friskies ke apa ke....botak tokei kedai camtuh...hehe...

Hahhhhhh....kucing gambarr pertama tuh...masa saya leka berchatting petang tuh..tiba² je dengar bunyi bising...saya marah la dia "heeshhhhh sssyuhhhhh sssyuuhhhhhhhhh"...rupanya kucing tu berlari berkejaran belakang gobok dan melanggar meja tempat saya duduk tuh... dengan jayanya menangkap seekor Cik Siti...beso uuuuu....dijinjingnya dengan mulut keluar...

Selepas tu mak saya menjerit² daripada luar rumah panggil bapak saya....rupanya Cik Siti tu terlepas lari....mak saya sempat tangkap dengan penyapu..sebab kebetulan mak tengah menyapu halaman rumah....

Hai kucing²...tangkap Cik Siti sekadar nak berlagak je ye kat mak saya...tunjukkan selepas tu lepaskan lari....adoilaaaa.....

Ada lagi ke sekarang kucing makan menti ek???


gobok = almari
Cik Siti, menti = tikus



10 comments:

  1. sangat geramkan anak kucen kat bwh montot ibu nya tu..sy suka sangat main ngan baby meoww

    ReplyDelete
  2. aku suka kucing..tp smpi skrg aku takut nk pegang lg...cane ni wei...

    ReplyDelete
  3. KaSiH:
    cam abg aku la ko nih..
    suka kucing, tp bila kucing tu gesel kt kaki meloncat smpai ke bumbung!

    ReplyDelete
  4. hanie:
    haiipp...'anak' x balik rumah lg ekkkk??

    ReplyDelete
  5. byk nyer kucing dtg yerrr....aku kalau nengok kucing2 tido merata gitu, aku jadi kesian...hiba sungguh la ati aku ni....

    ReplyDelete
  6. RaFFLeSiA MeRaH:
    tido merata takpe..
    bukan kita yg suruh dorang tido kt situ pun...
    pd dorang asalkan selesa...
    kucing kampung mana nk sama ngn kucing bando yg bulu lebat tu yg selalu dimanjakan...

    yang penting BAGI MAKAN..
    kalo kucing kelaparan dibiarkan lagi la hiba + kejam!

    ReplyDelete
  7. huwaghhhh...dah ilang ke mana dah pon. Selamat dah kot :( kak ayue ni duk ingatkan kite balik pd anak kite tu plak dah..haiyoh (meroyan balik!)

    ReplyDelete
  8. hanie:
    bkn pe..doakan balik..sbb kidnep sepasang!huhuhu

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...