Thursday, 11 August 2011

GAVISCON, cara rawat ANGIN

Assalamualaikum....

Puasa ni mesti macam-macam penyakit singgah kan...maklumlah perut terkejut...dikatakan semua organ dalaman berkaitan bab makanan dan pemprosesan makanan tersentak...yelah dalam masa lama tak bekerja tiba-tiba masa berbuka kene kerja kuat....
Tu kadang-kadang lain je rasa...ada senak perut...ada sakit dada....tak tahan tu pedih kat ulu hati...tau tak pedih tu cemana? adoih tatau lak nak describe cemana...tapi menangkap la kat dada camtu...puncanya adalah ANGIN dalam badan...kalau berpuasa perut kosong kan....kalau tak puasa ada juga yang lambat makan kan....maka berangin lah beliau...ahaksss...

Buat masa ni kami guna Gaviscon yang dalam sachet je..tak pernah lagi guna dalam botol..sebab guna sachet ni senang...togok je terus masuk mulut ahahaha.....incik somi la yang guna ni...tak berpuasa pun ada masalah...dia memang ada masalah angin nih...jap2 perut kembung...weh siap leh ketuk bunyi2 lagi tauuu....ahkak selalu nyakat nyanyi "...gendang-gendut tali kecapi, sudah makan senang hati, tak lama dapat ulu hati"......hahahaha...tapi memang sangat membantu lah....baik dengan SEGERA!!..

Eh mak ahkak pun sebenarnya selalu sakit ulu hati...tapi bila dia makan TERUNG..dah la terung tu dia suka...tapi apakan daya...memang tak makan terunglah lagi...begitu baik la pulak...ada juga ahkak suggest dengan mak gunakan Gaviscon ni...mak pun pernah cuba...hasilnya...TERBAIK!...jadi dia dah boleh makan terung dah sekarang...SUKAAAA!!

Dapatkan GAVISCON sekarang bila anda memerlukan tak kira masa dan tempat...


3 comments:

  1. owg peknen leh mkn tak benda alah ni kak? angin byk giler dlm bdn ni.byk tak terkira

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...