Monday 5 December 2011

Jam loceng..annoying??

Assalamualaikum....

Cerita pasal Jam Loceng ni selalu untuk gerakkan manusia supaya bangun daripada lena yang panjang...jadi takdelah insiden orang baling punch card lagi kan...tak gitu adek sayam? ha ha ha ha!!

Ini untuk kamo...pilih yang mana satu yer....
  • Sfera Alam Clock



Jam loceng ni korang kene gantung kat ceiling, betul2 atas kepala korang, adjust arasnya dekat dgn korang. Bila jam ni berbunyi, korang boleh sentuh utk snooze, tapi jam ni akan naik sedikit ke atas secara automatik. Bila korang sentuh lg utk snooze, ia akan terus naik smpailah korang kene bangun untuk padamkannya. So annoying. 
  • Puzzle Alarm Clock

Bila jam ni berbunyi, korang kene padankan blok2 berbagai segi ni ke slotnya yg sesuai. Kalau tak, sampai kiamat pun dia tk padam! 
  • Nooby

Jam pelik ni namanya Nooby, dan ianya ada personaliti sendiri. Jika korang nak tau alarm time, korang just tanya je dia, dan Nooby akan jawab! Also, bila sampai waktu alarm, dia akan berbunyi, “Rise and shine, its time to get up!”. Kiranya korang tk bngun, dia akan berbunyi lagi, tapi kali dengan kata2 sedikit kesat. Cara padam dia ni; genggam leher dia dan goncangkan sekuat hati. Bila Nooby sense yg korang marah, baru lah dia senyap! 
  • Clearsound Wake & Shake
ClearSounds Wake & Shake ni datang dengan pelbagai tone yg kuat, a flashing strobe dan juga vibrating pad yang korang boleh letak bawah bantal! Loud tone nya boleh mencecah sehingga 95 dB (gila kuat!) dan flashing strobe akan menyala dan akan mengganggu tidur korang. Vibrating pad pulak akan vibrate smpailah korang bangun. Super annoying 3-in1!!
  • Laser Target Alarm Clock

Yang ni super challenging; untk padam bunyi jam ni, korang kene aim laser pada remote ke arah target jam ni. Selagi tak tepat, selagi tu la dia tk padam! 
  • Kuku Alarm Clock

Ianya berbentuk seekor ayam atau burung, dan setiap pagi, jam ni akan mengeluarkan telur ketika berbunyi. Cara nak padam bunyi; pulangkan telur tu pada dia balik! 
  • Drill Sarge Alarm Clock

Yang ni simple. Tiap2 pagi, Sarjan Misai ni akan memekak suruh korang bangun! Hahah! 
  • Flying Alarm Clock


Seperti namanya; ia akan terbang ke serata bilik korang ketika berbunyi, dan cara untuk padamkannya adalah dgn menangkapnya dan kembalikan ke housing nya! 

  • Grenade Alarm CLock
Haaaaaa yang ni sesuai kalau nak menghanjengkan rakan sebilik yang tak reti nk bangun pagi; korang cabut pin pada jam ni, dan baling ke dalam bilik. Jam ni akan menjerit “Fire in the hole!” dan kemudian mengeluarkan bunyi high pitch yang super annoying! Lagi hanjeng, member korang yg terkena tu hanya boleh padam bunyi tu dengan mencari korang untuk kembalikan pin nya ke grenade tersebut! Super epic! 
  • Clocky


Jam ni agak smart; bila korang tekan snooze button, ia akan bergerak dan bersembunyi jauh dari korang. Bila ia berbunyi lagi, terpaksalah korang cari Clocky ni untuk padamkannya. Apa yang menarik adalah, Clocky ni dicipta untuk mencari tempat persembunyian yang berbeza setiap hari! Cool! 




sumber email forwad..

2 comments:

  1. hahhaha tq akak sayam.. heheh dalam banyak2 tu sy suka puzzle.. yang lain kejam nak mampuih.. hahaha bukan je kejam, sudahnye takde bekalan nak bawak g opis nanti sebab sibuk cari jam nak tutup dia.. hahaha mana ader jual?

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...