Thursday 13 December 2012

Macam Oprah...

Assalamualaikum....

5.15 petang...
melirik ke tingkap...
putih..
guruh bergema...
lebat...

Mengisi masa sebelum pulang...
teringat kisah lama...
*senyum*

Darjah Khas Sekolah Agama Dato Abdullah Esa...
selepas rehat..
kembali ke meja masing²..
terlihat kertas putih buku yang dikoyakkan...
terselit diantara meja aku dan kawan sebelah...
aku menoleh kiri kanan...
disebabkan segan nak baca sorang²..
aku ajak kawan sebelah baca berduet...
bebunyi...
"walaupun awak macam Oprah, saya tetap minat awak.."

Kami terkekeh gelak...
aku tak pasti sebenarnya ditujukan kepada siapa...
sebab terselit ditengah² meja...

Aku pandang kawan sebelah...
hemmm dia cerah...
bertahi lalat dibawah bibir pula tu...
AKU?
dah lah terlebih lemak...
kulit macam anak k*l*ng!!

Jadi?
eh Oprah Winfrey tu cerah ke gelap?

Sampai tamat sekolah aku tak tahu siapa punya angkara.....
kalau betul...
peminat misteri tu PERLI aku tu....

Dah jom balik...
redah je la..
hujan tu kan air jugak...



No comments:

Post a Comment

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...