Wednesday 19 December 2012

Pad Tradisional...

Assalamualaikum....

Bukan sekali-sekala...
selalu...
pagi tadi beriya menahan gigil dan ketar gigi..
mandi wajib sebelum Subuh menjengah...
sampai ofis..
rutin ke 'ofis kedua' juga...
belek²...
meng'ekor' rupanya...
selalu...
kan!

Selongkar² laci...
tengok stok...
kalau dah time macam ni..
pilihlah yang santai...
eh laci aku ni ada macam² jenis..
yang santai, yang sedang, yang berat...
kadang² yang berat untuk malam tu aku sebat untuk siang jugak kalau dah terlebih muatan cecair..

Woih kau cerita apa ni?
ahahaha....panjang sangat intro...

Tak...
aku bukan nak cerita pasal 'kecederaan' perempuan tiap² bulan tu...
tapi nak cerita benda yang menyelamatkan kebocoran itu...
hehe...

Terkenang...
aku dewasa awal, seawal usia 12 tahun....
awal sebab ramai kawan² aku masih naif pasal tu...
aku masih ingat lagi bila Ustazah tanya...
aku sorang je angkat tangan....
errkkkk!!
Ustazah pandai memujuk..
mungkin untuk buat aku tak terasing..
beliau memberitahu murid kelas lain pun ada yang dewasa awal macam aku...
hew hew hew!!

Pertamanya...
aku pun naif...
tengah bermain macam rasa cecair di kelengkang...
dua, tiga kali tukar panties...
last² aku fed-up...
tanya bapak...
"kenapa warna merah?"
bapak gelak..
"nanti cakap dengan mak"
kebetulan masa tu  bapak ajak aku amik mak balik kerja...
dan sebenarnya bukan aku yang cakap pasal tu...
bapak juga yang cakap...
ahaks!!

Pernah?
kain batik dipotong panjang...
kecil...
dilipat² setebal yang boleh...
diletak ditengah² alur panties...
digunakan sehingga bocor (kalau banyak cairannya)...
ditukar berkali² sehari...
basuh...
sidai...
kering...
digunakan semula...
sampai hancur kainnya...

sehingga kakak aku kenalkan....
dulu...Sanita dan Kotex...
sekarang...Libresse dan Pad Herba...
dan kadang² sebat je apa jenama yang ada...

Pernah?
Itulah kenangannya....

Nota Kaki:
* Hah ada point dah...boleh aku cerita kat anak perempuan aku nanti kan...ahaks!!


3 comments:

  1. Ahaksss... awalnya dewasa. Acik dah habis darjah 6 baru dewasa. Ooo masa tu acik menghentam pad makcik dan emak. Kat sekolah selalu terbocor sbb tak reti pakai dan tak tau datang bulan. Ye lah dulu2 mana reti matematika kiraan bulan macam sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. :|: Ana Rashidah :|:
    ahaks..
    patut dewasa awal...
    nikah pun awal kan..
    tapi nan hado..
    harharhar...

    ReplyDelete
  3. Huuu nak wat macam mana nama dewasa awal tapi akal acik ni budak lagi ekekeke

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...