Monday 11 March 2013

Gua dan kereta....

Assalamualaikum....

Pagi Isnin...
dengan ragam kereta...
gua dah dapat parking baik punya...
tapi gua rasa macam himpit sangat divider...
gua ingat nak reverse bagi molek lurus parking...
tiba² enjin mati...
ahh sudah...
mujurlah kereta tak senget sangat...
tak ganggu laluan jalan...
kalau tak mahu gua kena hon honn honnn!!

Peluh² gua...
cucuk cabut kunci...
start tak boleh gak...
lastly, gua terpaksa call hero gua...
hero gua dah pergi kerja subuh sapiee lagi...
*yelah kalau gua lena bawak kereta maknanya hero gua kerja pagi la tu*
hero gua dah gelabah...
"accident ke??"
hadui seriau dengar...
macam² la hero gua suruh...
suara pulak putus²...
sama jugak....

Tunggu hero gua sampai...
ditemani unggas nyamuk...
redup bawah pokok...
tapi sunyi...
bila hero sampai....
bila hero gua buat...
mahu la pulak hidup enjin!!
gua rasa nak peluk² hero gua..
tapi kat tepi jalan nanti orang kata apa pulak...
orang bukan tahu laki bini pun kan...

Lu pehal kereta...
merajuk dengan gua lama tak guna lu ke apa?


Hero gua sound...
"...tulah lama tak bawak...merajuk dah kereta..."

Holohhhhh....
dah usia² macam gua ni bukan heran sangat stereng tu...
lainlah gua umur 19 tahun...
pantang nampak kunci kereta....
"vuurrrr sana...vurrrr siniiii..." 
*ayat arwah bapak masa bebel abang sulung gua yang baru dapat kaki kereta, masa tu gua kecik lagi*
kalau tak kerana tanggungjawab hantar anak gua pergi Taska..
gua rela jadi co-pilot atau merempit je!

Ikhlas,
Gua aka bekas awek rempit motor mainan kedai Ah Seng...

No comments:

Post a Comment

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...