Monday, 22 September 2014

Sabun Dobi...

Assalamualaikum & Hai....

Sekarang ni macam berlambak pulak jualan sabun basuh ala dobi ni...
disebabkan harganya sangat ekonomi memang haruslah dicuba....
pertama kali cuba dengan setong 10 liter harga RM35 mula bulan April...
penggunaannya berbulan²...
ce kira dari April sampailah sekarang....
5 bulan lebih yo!!
baru pagi tadi apak tanya...
"nak letak berapa penutup sabun yang baru ni?, pekat macam yogurt je"
sebenarnya tak guna penutup sabun tu...
kitorang guna scoop sabun serbuk Daia...
kalau yang ni letak setengah scoop je sebab pekat sangat....
kalau macam ni agak² lagi lama tahan 10 bulan ni kalau penggunaan camni...
hihihihihi....
hat dulu Dynamo original memang kurang baunya...
lagipun tak ada pilihan lain masa tu...

Harga yang baru ni RM30 dihantar sampai ke muka pintu...
teringin pulak nak cuba lain jenis...
jenis tu ada bermacam bau dan warna...
ahkak pilih jenis Dynamo+Downy Blueberry...
lepas dah sampai tu ahkak boleh terfikir Cheese Tart Blueberry ko....
adehhhhh.....takanlah bau makanan pulak kan...


Eh kenapa ada sampai dua botol pulak...
Softlan Biru tu kawan ahkak punya...
dia beli softlan je sebab dia kata dah beli sabun...
jadi ahkak punya yang belah kanan tu yer...
Dynamo Blue Barry...haa spesel spelling gitu....
maknanya 2 in 1...sabun dan pewangi...
amacam? jimat takkkk????
jadi tak payah lah beli sabun dengan pewangi asing²..
sebab kalau beli Dynamo sahaja dah RM30...
tambah pewangi Softlan/Downy RM30 lagi...
semuanya RM60... ok boleh pitam gitu...

Ok setakat ni guna...
memang berbau wangilah...
berbanding yang sebelum tu original...
berbaloi guna setengah scoop untuk muatan penuh...
pasal bersih ke tak tengoklah baju tu cemana...
kalau yang jenis cerah setakat ni ok lagi...
lagipun kebanyakan baju-bajan kitorang semua gelap²..
hehehehe warna selamat katakan....
tapi kalau baju sekolah atau t-shirt putih tu...
kalau kena air karat memanglah sabun ni tak membantu langsung...
ada caranya nak hilangkan air karat kat baju tengok SINI eh....
lepas tu kalau fikir logika, korang hantar dobi pakai sabun ni...
sama je kannnnn.....

Ok nanti ahkak update lagi penggunaannya berapa lama...
dan mungkin jenis lain pulak...
banyak jenis tu ada bau flora, epal, lavendar, lemon dan macam² lagilah...
eh tak sabarlah pulak nak tunggu sabun habis!!!
hahahaha!!


8 comments:

  1. yang ni kite belum pernah jumpa lagi, kita selalu beli pencuci lantai botol beso ni baru RM18 je botol saiz tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo belum jmpa lagi ek..
      gugel je nt keluar lah semua info...
      ihikss...
      klu dok bangi boleh kite bg contact no...

      Delete
  2. kak....budak office pun ada jual ni...hehehe 10 liter RM30 juga last time..
    harap tu harga xberubah la ye skg pun hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa p beli...berbaloi jimat..
      kalau akak nk beli kt ofis ni memang tak lah...
      nak mengangkut lg hehehehe...

      Delete
  3. Salam perkenalan.

    Dah pernah juga cuba sabun ni tapi RM50 sebotol.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan juga..
      uiii mungkin masa tu masih baru kot...
      sekarang ni ada sesetengah tempat dapat RM28...

      Delete
  4. Kebanyakan pengguna di luar sana sememangnya tidak tahu dan tertanya-tanya di mana mereka boleh mendapatkan pewangi pakaian yang biasanya digunakan di kedai-kedai dobi, bertujuan untuk digunakan sendiri di rumah. Untuk membantu pengguna, telah terdapat kedai dobi yang tampil ke hadapan menjual produk tersebut dalam kuantiti yang lebih kecil untuk memudahkan pengguna mendapatkannya.

    Bukan sahaja pewangi pakaian, pelbagai produk dobi yang lain yang sukar untuk didapatkan di kedai-kedai runcit biasa juga pada masa ini boleh didapati di kedai-kedai dobi terpilih.

    Sila layari laman web & blog http://www.cucicuci4u.com untuk mengetahui lebih lanjut.

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...