Thursday 19 June 2008

Pusing....

Hujan kt luar...bessnya klu dpt tido ni...

Pusing...Pening...Melayang..Berat je pale nih...

Nape eh...tak cukup khasiat ke?
Sarapan dah...mkn tghri biskut+roti...sempena jimat poket kan...

Serious!
Selepas kes minyak naik harituh...mcm org bercatu aku mkn...
Sebungkus nasi/mee aku divide dua...
Sebungkus boleh mkn 2x...
Terkejut dgn pengolahan harga olh peniaga kt tmtp aku..
- Sebungkus Nasi Goreng bodoe pn dh = RM4
- Setapau Bubur tawar+telo rebus+campuran kentang+tempe = RM4

Satu hari, aku teringin dgn sebekas Mihun Goreng Macik stall = RM1.50..byk cam 2 pinggan...
Bermula drp saat itu lah, aku pandai mendividekan mkanan spy boleh mkn 2x...
Itu lah harga pengorbanan rakyat cam aku sempena "ubah cara dan gaya hidup oleh Bedolah"
Terima kasih...aku sudah mula makna bersyukur...kuh3....

"Eh...yg kau ni sibuk² psl minyak naik, rega naik tu kenapa? Kau bkn ada kete moto pn cam aku ni"

Errrrkkkkkk.....salah satu dialog picisan yg di tujukan utk aku hari ni....

Ha kan betul gak..aku takde kete moto kan....leh la enjoy katak kan...HALLO....mungkin minyak aku x guna TAPI hat harga naik tuh? ko hengat minyak naik harga brg²+perkhidmatan tak naik ke apa...otak letak mana? *dlm hati je ni*

Teman, mungkin korang tak perasan...tgk aku bersuka ria sbb aku takde kenderaan...tp tak terfikir kah korang...aku ni dlm sebulan brapa kali bersedekah kt tmbang tiket pergi balik semata² berjumpa dgn orang yg aku SAYANG ha? Pikirin sih!....Belum lg klu cuti skolah...belah kuarga sendri ada mjlis kawen, belah mertua ada mjlis kawen...semua tu guna daun eh?...yennaa...Pikirinnnnn...jgn ckp sesuka hati je eh...

Tb² aku rasa makin pening + pusing.....adehhhhhhhhhhs!

Pagi td:
1) BANK
Alhamdulillah aku dh setelkan yuran U...bkn drp pertolongan KWSP mangkuk tingkt tu...tp hasil simpanan emergency kami berdua...hy itu shj harta yg kami ada...Terima Kasih Sayang...beri kepercayaan kpd isterimu...pasni kita pulun menyimpan lagi....

2) PEJ. POS
Pos anak tudung kerawang masa kawen dlu dh terjual.....

3) HR
Amik Kad Rawatan utk hubby aku.."so, sayang pasni g klinik FOC k"..hehehe...

*Moga semuanya ada hikmat disebaliknya

3 comments:

  1. huhu.. takpe le wak. bina hidup dari bawah. susah senang harung bersama. byk2kan sabar dn tabah.

    cerita ko ingatkan aku masa aku belajar dulu2. hehe.. kawen masa belajar.

    mmg susah masa tu.. tapi bila ingat balik byk pengajaran dn manis2 ceritanya. hihi

    ReplyDelete
  2. cikgu jawe
    tq² dh sesat smpai sinik..ekekeke...
    tq² bg kite nasehat..nama pn cekgu mesti bekoyan² tuh nk bg nasehat ekekeke...

    hah..kite ni bkn full study tau..keje smbil blaja smbil kawen..ahaks!

    salam ukhwah CJ!

    ReplyDelete
  3. takper..jimat cermat tu amalan yg baik...teruskan walaupun ekonomi dah stabil sekalipun...aku pun kopak bulan ni....gara2 harga brg naik...huhuhu...ape nak jadi la ngan org malaysia skrg ni...semua dah jatuh semekin...huhuhu...

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...