Friday, 30 January 2009

Air tin MALTA Quench..

Malaysian's Largest Youth Lifestyle Festival YOUTH '09, 9-11 Jan 2009, PWTC..

Saya dok google apakah itu... lihat sini...
mungkin juga
baca yang ini
....
ada lagi disini....
maaf mungkin ketiga²nya sama sahaja informasinya....nak tengok 1 link pun takpe...


Menurut WaWa, perhimpunan (errr...boleh ke dikatakan perhimpunan) ini diadakan untuk remaja² yang inginkan pelbagai aktiviti, pencarian kerja dan macam² lagi (saya pun tak paham sangat YOUTH ni, silalah tengok link diatas ya)...

Tujuan WaWa pergi pun sebab ikut kawan² dia dan nak goodies bag!

Cerita ni cerita lama...dah beberapa minggu lepas..tapi jadi cerita baru (tapi takda lah kene mengena dengan YOUTH tu)....
BILA....
Baru² ni WanWan saya hampir terminum air ini...WaWa simpan dalam peti ais sebab dia pun ragu² nak minum....saya perasan gak air tin tu..tapi tak tergerak hati pulak nak telek apetah lagi nak minum...

"Eh ayaq pa ni dik?
WanWan saya tanya sambil menelek tin air tu....
"Ni tak boleh minum ni.. beer ka tau tak!"
Saya dengan WaWa terkejut! Masa tu kat dapur tengah masak...masing² duk kerumun air tin tu....
WanWan saya sambung lg...
"Dulu ada gak isu ni...dulu tin rena maroon + teh susu...la ni tuka rena lain skit...sama ja airnya"

Tanpa Alkohol...kita lihat pulak isi kandungannya.....

Ye betul...saya jahil tentang terma yang terdapat dalam isi kandungannya tu....tak paham pun....yang saya nampak terangan...TANPA ALKOHOL & PERISA BARLI.....

Tapi yang saya nak bincang disini ialah KILANG yang diberi lesen dan pengeluarannya adalah....Gxxxxxxxx...sebuah syarikat pengedar arak terbesar di Malaysia!!!!!

Oh...mungkin syarikat tu hanya diberi lesen cop untuk pengeluaran sahaja...bukan pembuatan atau pengilangan....(dah rasa syak disitu)....kalau YA pun hanya diberi lesen pengeluaran....tapi dah terangan nama kilang tu dipaparkan dah sudah dinamakan subahat kan....saya tak nampak pulak pengilangan dan pembuatan dimana...hiiishhhhhhhhh......

Bayangkan berapa ramai remaja Melayu dan ISLAM yang hadir dalam perhimpunan itu yang dah menogok air tersebut???....

Sebelum tu WaWa ada juga bagitahu yang dalam goodies beg tu ada poster...lawa..cantik...dia siap nk lekat kat dinding dah...TAPI bila dia amati....ada ayat² dalam kitab Injil...sebut Jesus dan sebagainya.....sekali pandang....memang tak perasannnnn!!!...saya tak tengok pun sebab masa tu WaWa dah koyak² poster tu....masa tu saya dah tiduurrr....

Saya tak kata yang perhimpunan YOUTH tu salah..tak bagus...dimana² pun perkara sebegini boleh berlaku...cuma nasiblah sebab kejadian ni berlaku setelah WaWa hadirinya....

Waspadalah....bagi saya ini adalah salah satu taktik mereka untuk menarik umah Islam terutamanya remaja Islam....yang masih mentah dan hanya tau berseronok....

Silalah ambil tahu adik² + anak² ke mana hala tujuan mereka...barang² yang mereka ada dan gunakan....

NOTA KAKI:
* Mungkin saya terlalu naif untuk debat perkara ni...tapi bagi saya sesuatu yang telah menimbulkan was² + syak wajib dielakkan...TAK MATI PUN KALAU TAK MINUM AIR TU!

Kacip Kak Timah...Tongkat Pak Ali kan ada * larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk! 'matiylah' suh budak² minum air nih...:minimo_20:

6 comments:

  1. air malta ni dulu pun ingat tak boleh minum
    pastu kawan dr sarawak, melayu la
    dia kata kat sana derang minum mcm minum coke je
    tp mmg rasa dia pelik skit
    entah lah ayue
    sendiri tak pasti

    ReplyDelete
  2. dayu:
    org belah sna mmg pelik skit..
    xheran klu seme dorang sebat..oppss!

    senang xyah minum la..
    air cap len bykkk...

    ReplyDelete
  3. tin nyer la chantek...
    leh tertipu nih...

    hadoi...

    (^_^)

    ♥Yanie Putrajaya♥
    *********************************

    ReplyDelete
  4. yanie:
    cam air anggo la plak kan..huhuhu

    ReplyDelete
  5. haih....
    anak dara di suh minum nyer ayaq kacip kak timah plak

    hahahhaha haruan tasek sunggoh kak ayue nih..geggege

    (^_^)

    ♥Yanie Putrajaya♥
    *********************************

    ReplyDelete

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...