Thursday, 22 January 2009

Buang angin...

Makan anginnnnnnnn? Buang anginnnnnn???? :minimo_16:

Sekarang kan masuk petang je hujan kan...masa balik dalam LRT, dalam Komuter mesti terbayang dah benda yang panas²..pedas²...

Pekena UBI REBUS dengan SAMBAL TUMIS dengan NGOPI/NGETEH...mesti pastu tido lenakan...he he he....

Ini lah dia menu malam tadi...gigih merebus hasil cabutan daripada pokok kat kampungya kat Air Hitam minggu lepas, jiran berblok² iaitu Cik Uji .... PUTIH + GEBU + EMPUK....

Tapi ada juga lebihnya yangg dah masuk angin sket...jadi elok je untuk dibuat kuih untuk dijamu keluarga mertua datang nanti...tapi itu lah tak tahu lak nk buat kuih apa...:minimo_18:


Selain Talam/Bingka/Lepat Ubi...ada IDEA LAIN tak??? eh Getuk dengan Ubi Goreng bukan kuih tau...tu kudapan ekekeke....

NOTA KAKI:
* Sudahnya sarapan ke ofis pagi ni pun dengan ubi rebus yang dah di goreng..sambal tumis tak lupa..nasib baik tak tumpah dalam handbag...ngeh²
* Eh perasan tak...'enjin' Naluri dan Jemari macam dah bermula je...hik hik hik!!



7 comments:

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...