Sunday 25 May 2008

Bakeri & Jln Tar

Pg2 lg dh berdating ngn Azie..agenda menyerang pusat bakeri kt bangi..hehe…walaupun kepala pusing tak ckup tido…tp demi perjanjian aku gi gk la…lgpun nk terapi nih…dh sengal otak mengarang idea Tesis nih….utk sekian waktunya harini aku nk lupakan jap psl dunia skolah hauhaua….yuk yuk meronggeng!!

Alah bkn blaja bakeri yg grand pn…yuran pn cuma RM10..hehehe…saje je aku nk release tension…ada la dlm 30 org mak2 budak dtg..termasuk aku ngn azie yg lum jd Mak lg heheh….eh ada gak 3 org cm level dara sunti…then chef pn smpai lmbat..ingtkan ktorang bedua yg lmbt..chef pn lmbt…silap info katanya…start kol 10 tp dia ingt start kul 11….tp before kol 11 gk dia dh dtg…syabas inspektor sahab!

“Saya chef Khairi Anuar …bukan khairi jamaludin yer menantu pak lah tu”ßkatanya…hehe…ade gk nama tuh tmsuk dlm kelas baking eh…gelis aku dengo…tgk orgnya cm serius…tp lawak la gak…x abis2 nk g Haji…sket2 nk jimat wat g Haji…hehe..perumpamaan je tuh…jgn mik siyes tau…PENGAKUAN IKHLASnya la…resepi kek yg ada kt Secret Recipe tuh mostly dia punya occay…walaupun dia dh tak keje dgn Secret Recipe lg..tp Secret Recipe still guna resepi dia..wah dpt royalti tuh!!..hehe…so, secara tak langsung ada gk skit2 dia membocorkan SECRET yang terdpt di Secret Recipe…nk tau? Xleh la…nk tau gak? Kene la attend kelas dia..heheh!!...

Walaupun resepi dia ajar tu simple mimple jek…tp ILMU secara tak langsung tuh dapat…TIPS la kiranya…sungguh munafaat…oh resepinya mcm BROWNIE CHEESE CAKE [selama ni yg aku tau brownies ni mampat + berat + texture kasar…omputeh kata nih kek bantat hehe…tp yg chef ni buat brownies tu lembut…mcm kek plak..tp still la tak kembang naik), MILK CHOC ALMOND STRIP (ni ala2 chill jek) & PAN CAKE CUSTARD ROLL [lempeng klu org jawa ckp..huahaua…tp ni lempeng omputeh, manis la)….oklah tu standard pown kelas seploh hengget kannnnnnnn….so, the end dpt la habuan sket seme tuh..sikiitt je tauu….brownies sepotong..hat len sket2 je la…pan kek tuh hiris2 cm telo dadar jek…hahaha…pastu ade choc button cap Carlotta..choc mahei..chef tu sedekah…tp ye lah dh buh dlm kete panas terik..cair gtu je lah..tak sempat wat frame…wakkakakakak!! Gambo lak…malas aku nk snap…dh la dok blakang…berebot ng mak2 budok tu amek gmbo..hehehe…ade pon ala2 sememeh yg dh cair tuh je lah…dok curik gmbo chef tu pon nmpk jauh je…..

Bis kelas tuh..serang kl lak g jln tar…huhh si ibuk sorang ni mentang2 dh gaji…abis la dia dok soping kt sogo…sambar sling beg, sandle lime blas hengget, pusing cari track suit tp tak bekenan…sakit kaki i taw…i lak tak gji lg taw…hehe…tp sib bek ade belen2 sket leh la wat beli brg2 utk projek mega pas nih…tak sabooonya nk biskan tesis nih!!!...

Msuk kdai brg2 tuh cm trasa nk wat preparation lak..tekenang dulu2 (cey cm lama sgt heh)..pehtu siap gelakkan dowang yg kapel2 tuh siap gado2 pilih brg kawen dorang..ehehe…peh tu aku terdengo la ade sorang mamat tuh ngeluh tepuk2 pale ckp ngn abg & kakak dia la kot sbb cm lbh tua sket… “aduiiii dr pg smpai ke petang cari brg cmni jek”…hahahahahha! Ngekek aku ngn azie gelak..azie tuh dh la gelak beso…abg dia tuh balas “haa mcm ni la bru rasa nk kawen”..har har har…

Ni la brg2 sket dpt disambar…sbb brg2 len stok msh ade lg..ada lg balance time kawen ritu…mentang2 aku beli 2 box Q-dip dia…nyonya tokei kedai tu bg aku pamplet free..eh bgus gak..mmg rmbang mata tgknye…hehe…dh btau spupu nk watkan dia bunga dulang dip tuk dia tunang nt + sampel bunga pahar dip nk bg kt spupu hubby aku lak…dia tuh terer wat hantaran..dan yg penting dgn HARGA YG BERPATUTAN…aku rasa kt kl/selangor nih susah nk dpt rega cmtuh…biaselah nk cari mkn ni kene la intai brapa byk peluang yg ada…


Ok stop!! Nk rehat..mlm nt perjuangan mesti diteruskan….daaaa….


No comments:

Post a Comment

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...