Thursday 1 May 2008

Cuti I



Harini edisi balik JB ngn hubby sempena Labour Day..disebabkan dia smpai subuh sapiee dr penang ngn bas...so kene la wat something tuk breakfast...dia g amek kete ngn adek dia kt shah alam n trus amek aku kt umah...ktorang mmg jarang+kdg2 je mkn kt R&R tu pn klu tedesak...bwk bekal lg jimat hehe...lantak la org nk ckp pe..cm nk bekelah ke ape ke huhu...inilah hasil nk mkn sepanjang pejalanan.....

Hehe nmpk cm x sedap kan..ghope pn cm katak puru (ni sbb minyak terpanas daa)...hubby ckp sedap, x kisah lg sbb ye la ne tau dia nk mik ati kita, tp bila smpai kt umah bg kt mak rasa...hoho mak pn ckp SEDAP & pedas! (aku biase la wat pape mesti kene pedas..kalo tak cm x lalu je tekak hehehe)
elooo...my mum bekas juara menguli kepap zaman aku kecik2 lg tau..wat jualan lg...tp time tu pemes inti bawang sadin...tiap2 hri kompem abesssss! so sifoo dh muji sedap..sedap laa tuh...LOL..then hubby tanye "camne wat tepi2 tuh?"..hehehe aku btau la jari aku yg wat Kelim tu..bkn acuan...ade ke dia suh ajo wat cane..ekekekek...aku ajo kene wat kepap beso gajah la kirenye..kepap comel2 xleh kang jahanam kepap tuh ngn jari beso dia tuh..haha....
hahhhhhh...mesti ada yg tetanya2 aku ni cite jap KARIPAP, jap EPOK-EPOK..:P rilek la..sama je dedua bhn asas dr tepung & ada inti hahaha....ekceli epok-epok ni dr kecik2 lg aku sebot, stail org joho la katekan...tp ade yg ckp klu epok-epok inti mesti sayur2..pd aku sama je karipap ngn epok2 ni..cuma bhn2 tu ade yg oter2 cmpo ngn majerin la, minyk la...air ngn garam tuh dh tentu lah...hat ni disebabkan minyak aku tggal sket takut x ckup nk menggoreng..aku buh je majerin wat sapu kt roti tuh...hahahhaaa...blasahhh asal sedap...kan mak aku kate sedap td...aku cite kt dia guna pe tekekek2 mak aku gelak..seb bek x beminyak dan yg bes bau
pon haruuummm!!


Makanan lain Nasi Goreng Sardin... sadin goreng ngn telur rebus tu additional jek...ritu nk abiskan brg2 mentah sbb nk becuti smpai ahad kan...kdg2 buh telo goreng...wat sayur2 sket..tp ni kes dh malas...kul 5 pg wooo prepare seme..

No comments:

Post a Comment

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...