Tuesday 20 May 2008

Gempa...

Subhanallah!...
balik je keje mlm tu budak² umah sibuk becerita psl gempa mlm td...mula² aku tak amik peduli sgt...tp bila dorang mention blok ktorang begegar...errrkkk! betul kah pendengaran aku ni???!!!
patotlah dtg ofis td uncle sorang tuh dok tanye aku "umah u ok tak?"...aku blur la jap..ok nape lak...haha seb bek seblom tu ade baca paper online psl gempa...aku ngn rileknya jwb "ok je takde apa"...pdhal aku tak suspect pe pn...

alkisahnye...gempa tu ikotkan kol 10++ mlm...aku rasa time tu aku dh menidokan diri dlm pukul 9++ lg...sbb aku nk jd burung hantu bejaga mlm..siap pesan kt hubby soh gerakkan kul 11 mlm...tepat pd masanya...aku bngun la dlm pukul 11++ tuh..siap solat n trus nuju ke pc...menyingsing jari menaip...dgr gak suara bising kt bwh ...x aku andaikan tak ada apa..sbb kt kwsn blok aku tu mmg mcm tu..budak² memekak...then aku pn tak terasa nk menjenguk kt tingkap tu...ye lah kepala ni fikir..Tesis...Tesis!...adalah smpai ke 2++ pagi...

hah nk jadikan cerita tu...1 umah tak kua tuh...org lain siap turun bejemaah kt bawah blok...hehe...aku ngn zera sah² tido..si pinky mandi time tu pon tak rasa apa...cuma yg perasan goyang² ada la sorang tuh...tp ye lah dh semua tak rasa apa..dia pn wat bodoe je lah...haha...

nk ikutkan dah 2x pengalaman gegar blok ni....dulu ada gk sekali...smpai 2x turun bejemaah...1st tu mmg betol la gegar...yg 2nd tuh tah ada musibat mana tah tb² jek jerit "turuunnnn...turuunnnn....blok goyang lagi!!"...hah habis seme turun...tp pastu takde pape pun...eee....

*kisah di sebaliknya......dunia semakin tua...manusia juga semakin tua...semakin menunggu hari akhirnya...

No comments:

Post a Comment

-Nuff-

-Linkwithin-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...